به گزارش ایرنا، محمد حسین هوشنگی عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست گفت: پست گیلان با استفاده از توان بخش خصوصی و با همکاری نزدیک به یک هزار مجموعه در سطح استان موفق شده است تا در کوتاهترین زمان با توسعه زیرساختها و افزایش سطح کیفی، خدمات بهتری به مردم ارائه دهد.
وی ارتقاء سطح خدمات را مهمترین دستاورد پست گیلان در یک سال گذشته دانست و اظهار داشت : از این مجموع ۶ میلیون مرسوله پستی استان، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله را بسته امانات سوغات تشکیل می دهد که نشان از بالا بودن ظرفیت فروشگاههای اینترنتی و تجارت الکترونیک در استان دارد.
به گفته وی پست میتواند ظرفیت برتر استان در تجارت الکترونیک باشد، همگرایی را در استان ارتقا دهد و گیلان را به مرکز تجارت الکترونیک کشور تبدیل کند.
هوشنگی در ادامه در خصوص نقش پست در حذف بروکراسی و ترددهای زائد، گفت: در دوره جدید برای تحول در اقتصاد دیجیتال، پست میتواند نقش بسیار مهمی ایفا کند ، اما برای رسیدن به این هدف نیاز به همراهی و هم افزایی دستگاههای دیگر است.
وی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال عملکرد ترافیکی در جابجایی مرسولات پست استان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته و گیلان دومین استان کشور به جهت برخورداری از بالاترین سطح در بسته امانات پستی است و اکنون با ۲ پله صعود از سطح هشت کشوری در رده ۶ کشوری قرار گرفته است.
هوشنگی ابراز امیدواری کرد اهداف پست استان بیش از صد درصد تحقق یابد و اظهار داشت: رویکرد تجارت الکترونیک بستر را برای بهره برداری هرچه بیشتر از خدمات پستی فراهم می سازد.