همدان- ایرنا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص عملیات طوفان الاقصی و خسارات سنگین رژیم صهیونیستی در این عملیات جبهه مقاومت اسلامی، گفت: امروز به واسطه روحیه شهادت طلبی و قدرت ایمان شاهد پیروزی‌های محور مقاومت و تولد یک فلسطین جدید هستیم که ترس را به درون خانه صهیونیست‌ها وارد کرده و آنها را فراری داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی یکشنبه شب در آیین افتتاحیه کنگره ملی هشت هزار شهید همدان با بیان اینکه داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است، افزود: فلسطینی ها در شرایط محاصره به چنین قدرتی دست یافته‌اند، باید یادآور شد که روحیه ایثار و شهادت رمز پیروزی مسلمانان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا حامی رژیم صهیونیستی یک تکیه گاه سست است و اسرائیل از آن سست تر، اما تکیه گاه مقاومت اسلامی خداست و فلسطین بر پایه ایمان در اوج محاصره قدرتی ساختند که صهیونیست ها را ذلیل کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از دوران دفاع مقدس به عنوان حادثه‌ای مانند عاشورا یاد کرد و گفت: ما اکنون مدرن ترین تجهیزات نظامی را داریم اما آنچه ما را به برتری در مقابل دشمن می رساند، روحیه ایثار و شهادت و ایمان حسینی است و تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت ما را در بحران ها نجات داد است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، دشمن از همه تجهیزات و امکانات نظامی و مادی بهره مند بود و همه قدرت ها از آن حمایت می کردند، افزود: ما در یک جنگ نابرابر مقابل دشمن به پیروزی رسیدیم، هیچ سلاحی نتوانست در مقابل قدرت ایمان و قدم های ثابت و اراده آهنین رزمندگان ما که به تاسی از فرهنگ عاشورا در حرکت بود، بایستد.

سردار سلامی، یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهیدان استان همدان را گرامی داشت و گفت: عالمان بزرگ و اندیشمندان و حکمای عالیقدر و مجاهدان راه خدا، ادبان، فصلا، فقها، صلحا و شهیدان هر سرزمین گویای تراز منزلت آن دیار هستند.

چهره هایی که همدان با آنها شناخته می‌شود، درخشانند

وی ادامه داد: چهره هایی که همدان بواسطه آنها معرفی می‌شود، واقعا درخشان هستند، شهیدان روحانی، شهید آیت الله مدنی که روزی امام جمعه شهر همدان بود، شهید فیلسوف آیت الله مفتح تا شهیدان پرفروغ دوران دفاع مقدس، هشت هزار ستاره پرنور در آسمان افتخارات این سرزمین تا ابد می‌درخشند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: در قافله سالار کاروان شهیدان این سرزمین نام های جاودانه دیگری را نیز می‌بینیم، شهید سردار همدانی که لباس جهاد را که لباس عزت مسلمانان است بر اندام خود پوشید و در هر صحنه‌ای که نیاز بود این انسان مردمی و این سردار نام آور خالصانه حضور می یافت.

وی ادامه داد: شهیدان بزرگ دیگری از این خاک سربلندانه پر کشیدند، سردار شهید سعید قهاری فرمانده قوی، با اراده و شاداب که سرانجام در لباس جهاد در غرب کشور شهادت را برگزید، شهید سلگی عالم نام آور مجاهدی بود که در عملیات کربلای پنج او را دیدیم که در میدان نبرد با دشمن خستگی ناپذیر بود و همچنین باید از شهید احمدی روشن، شهید شهبازی و شهید خوش لفظ و دیگر شهدای برجسته همدان یاد کنیم و برآنها درود بفرستیم.

فرمانده سپاه پاسداران همچنین با سلام بر جانبازان هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهدای زنده اکنون در میان شما حضور دارند، جانبازی که فصل مشترک دنیا و بهشت است سردار بزرگ سپاه اسلام سردار حاج علی فضلی، هر چه از مردمان خوب این دیار بگوییم کم گفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا حقیقت عظیم و زنده ای هستند که حتی زمان هم نمی تواند غبار فراموشی بر روی آنها بنشاند.

به گزارش ایرنا، استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان که با پخش پیام رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران این برنامه آغاز شد تا نوزدهم مهر ماه ادامه دارد.