تهران- ایرنا- استاد حوزه علمیه قم گفت: صهیونیست‌ها همواره در طول تاریخ برای ملت‌های دیگر مشکل‌ساز بوده‌اند و به دلیل نژادپرستی و برتربینی سرکشی می‌کردند. 

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی به مناسبت عملیات طوفان الاقصی و حمله نیروهای حماس و جهاد اسلامی به صهیونیست های کودک‌کش به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در زمان صدر اسلام گروهی از یهودیان قبیله های اوس و خزرج و همچنین یهودیانی که بعدها قبایلی مانند بنی نضیر و بنی قینقاع را تشکیل دادند، وقتی متوجه شدند که پیامبر اکرم(ص) طبق پیش گویی های وعده داده شده، ظهور کرده است، زیر بار رسالت حضرت محمد (ص) نرفتند و گفتند چون از نسل بنی اسراییل نیست، پیامبری او را قبول ندارند و لذا با پیامبر درگیر شدند و به آن حضرت خیانت کردند.

وی افزود: آن ها با بت پرست ها و مشرکان مکه در جنگ احزاب علیه پیامبر همراه شدند که در نهایت قلعه های خیبر را از دست دادند و از منطقه بیرون رانده شدند. آن ها همیشه به خاطر همین سرکشی ها، خیانت ها، پول دوستی و ثروت اندوزی خیانت می کردند. یکی از نکات جالب این است که توجه به معاد و آخرت در تورات بسیار کم است درحالی که در مسیحیت توجه به آخرت و آخرالزمان و همچنین به زهد بیشتر است ولی در یهودیان توجه به دنیا بسیار است و لذا ثروتمندان بزرگ دنیا در آمریکا، اروپا و حتی روسیه را معمولا خاندان های یهودی تشکیل می دهند و حتی برخی معتقدند پشت صحنه جنگ جهانی دوم نیز یهودیان بوده اند.

مسئول انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم گفت: یهود در طول تاریخ همیشه برای ملت های دیگر مشکل ساز بوده اند. البته منظور از یهود، صهیونیست ها هستند. چون بعضی از یهودی ها با صهیونیست ها همراهی ندارند ولی مباحث آن ها در زمان حضرت موسی و بهانه جویی هایشان در قرآن آمده است. مثلا در آیات چهارم تا ششم سوره اسراء می فرماید که بنی اسراییل دو بار در زمین فساد خواهند کرد و به برتری جویی می پردازند. یک مرتبه سرکشی آن ها سرکوب شد که بعضی مفسران می گویند اشاره به قضیه بخت النصر است که به بیت المقدس حمله کرد و به سرکوبی آن ها پرداخت.

وی افزود: سرکشی بنی اسراییل و یهود به دلیل نژادپرستی آنان است. در زمان پیامبر اکرم نیز بدعهدی های یهودی هایی از قبیله های بنی نضیر، بنی قریظه و بنی قینقاع منجر به سرکوبی و اخراج آنها از مدینه شد در حالی که بر اساس پیش بینی های تاریخی و کتاب مقدسشان در مدینه مستقر شده بودند و در انتظار ظهور پیامبر اکرم بودند. در قرآن این موضوع به بحث تبع اختصاص دارد که این افراد در مدینه مستقر شدند تا برای ظهور پیامبر کسب آمادگی کنند.

رضایی اصفهانی با اشاره به آیه ۱۴ سوره حشر گفت: یهودی ها خود را در دژهای محکم مخفی می کردند و ریشه انحرافات یهود در ثروت اندوزی زیاد و قدرت طلبی و همچنین نژادپرستی آن ها خلاصه می شود. یهود تنها دینی است که پیروان آن به کسی اجازه ورود به دین خود را نمی دهند. یعنی مثل اسلام و مسیحیت یک دین تبشیری نیست که اگر کسی مسلمان یا مسیحی شود، از او استقبال کنند. چون می گویند کسی یهودی محسوب می شود که مادرش یهودی باشد و لذا کسی نمی تواند بدون این شرط یهودی شود.

از قیام با سنگ تا طوفان الاقصی

این خادم قرآنی اضافه کرد: قدرتی که امروز فلسطینی ها در مقابل اسراییل نشان دادند و با یک حمله غافلگیرکننده چند شهرک اسراییل نشین را اشغال کردند و تعداد زیادی اسیر گرفتند و برای نخستین بار حدود ۶۰۰ کشته به اسراییل تحمیل کردند در طول تاریخ جنگ ها سابقه نداشته است که این نشانه ها و یادگاری ها از سردار شهید قاسم سلیمانی است که او محکم ایستاد و فلسطینی ها و لبنانی ها را به موشک ها و پهپادهای جدید مجهز کرد و آن ها را در مقابل حملات اسراییل مقاوم کرد.

وی اضافه کرد: در دهه های گذشته همیشه اسراییلی ها به فلسطینی ها حمله می کردند و مردم مظلوم فلسطین قدرت دفاع از خود نداشتند. در اوایل انقلاب اسلامی ایران، مهمترین حرکتی که فلسطینی ها کردند، قیام با سنگ بود. یعنی با سنگ به تانک ها و زره پوش های اسراییلی می زدند که در عمل سنگ یک نماد بود ولی امروز وضعیت فلسطینی ها به گونه ای است که فقط در یک روز پنج هزار موشک به اسراییل پرتاب کردند و این نشان دهنده رشد مقاومت در منطقه است و بدون این که به کشورهای اسلامی و عربی نیاز پیدا کند، توانسته روی پای خود بایستد. در واقع فلسطین امروز نه تنها از خود دفاع بلکه به دشمن حمله می کند و این تحول بزرگی در جنگ مسلمانان با اسراییل است.

رضایی اصفهانی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اسراییل ۲۵ آینده را نخواهد دید، اظهار داشت: ظاهرا مرگ آن ها زودتر رقم می خورد و فلسطینی ها می خواهند سریعتر به این سخن رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند. امروز یهود در عمل با ثروت اندوزی و شرکت های بزرگ فراملیتی (کارتل)، آمریکا و اروپا را در مشت خود دارند.

وی افزود: علت حمایت آمریکا و اروپا از اسراییل این است که ثروتمندان بزرگ آنجا که یهودی هستند، هزینه های انتخاباتی را پرداخت می کنند و جهت گیری های روسای جمهور را مشخص می کنند و همچنین نمایندگان مجلس را با پول خود می خرند و لذا از آنها می ترسند و به همین دلیل هر کسی در آمریکا بر سر کار می آید، حمایت خود را از اسراییل اعلام می کند. البته انگیزه دیگر این است که می خواهند پایگاهی در منطقه غرب آسیا داشته و بر مسلمانان تسلطی داشته باشند.

یهودیان بزرگترین خطر برای جهان اسلام هستند

این پژوهشگر قرآنی افزود: یهودیان خطر بزرگی برای جهان اسلام محسوب می شوند. چون به کمتر از تسلط بر جهان اسلام راضی نمی شوند و لذا هر جایی که می روند، به زندگی در یک منطقه راضی نمی شوند و به کمتر از تسلط بر جهان راضی نیستند و لذا هر جایی می روند، فساد کرده و به راحتی دیگران را ترور می کنند.

وی اضافه کرد: با این که ایران در سلطه صهیونیست ها نیست ولی دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند و بعد از حمله آمریکا به عراق نیز ترور بسیاری از دانشمندان عراقی را در برنامه های خود قرار دادند. چون می خواهند دیگران ضعیف باشند و با قوت بر دیگران تسلط یابند ولی امروز قدرت مقاومت در غزه و لبنان و سوریه به قدری قوی شده که اسراییل نه تنها جرات حمله نمی کند بلکه حالت دفاعی به خود می گیرد.

رضایی اصفهانی ادامه داد: در همین منطقه غرب آسیا در دهه ۱۹۷۰ که جنگ های اعراب و اسراییل درگرفت، عرب ها با اینکه از کشورهای سوریه، اردن و مصر همه با هم حمله کردند ولی به سختی شکست خوردند ولی امروز شاهد نتیجه دادن تلاش های سردار شهید قاسم سلیمانی هستیم.

به گفته این استاد حوزه، انگیزه آفرینی و شجاعتی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در فلسطینی ها و مردم منطقه ایجاد کردند و همچنین همت و غیرت آنها باعث شد تا در مقابل ظلم بایستند و طبق آیه هفتم سوره محمد(ص) وعده الهی تحقق یابد که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.