تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

قزوین - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به دریافت اخطار برای ۹۹ واحد مشاور املاک متخلف در سطح استان، گفت: ۱۳ واحد املاکی طی روزهای گذشته با تشکیل پرونده و رای تعزیرات حکومتی پلمب شدند.

سیدعلی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: این اداره کل با همکاری تعزیرات حکومتی، فراجا، صمت و صنف مشاوران املاک در راستای ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به سرکشی روزانه می کنند.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین و در ۶۸ فقره گشت، از ۲۲۲ واحد مشاوره املاک بازدید به عمل آمد که در نهایت منجر به تشکیل ۱۷۵ پرونده برای متخلفان شد.

هاشمی با اشاره به اینکه ۶۰ تیم گشتی در بازدید از مشاوران املاک شهرستان های تاکستان، آبیک، بویین زهرا، البرز و آوج از ۴۹۰ واحد بازدید به عمل آورده اند، افزود: در همین راستا نیز ۱۳۴ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل و ۱۳ واحد در مجموع منجر به پلمب شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، از مجموع گشت های مشترک صورت گرفته از مشاوران املاک سطح استان ۱۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال جریمه اعمال شد که ۶ میلیارد و ۷۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ارزش ریالی وصولی این جرایم بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حاشیه یکی از گشت های مشترک که با گزارش مردمی نیز همراه بود، در یکی از برج های مسکونی شهر قزوین، بدون داشتن مجوز صنف مشاوران املاک اقدام به ثبت قرارداد می کردند که براساس اخطار ارایه شده، این مکان تا اخذ مجوز از صنف مربوطه، تعطیل شد.

وی یادآور شد: به تمامی مشاوران املاک فعال در سطح استان قزوین اخطار داده شده تا در صورت عدم رعایت قوانین مربوط به این صنف، بدون هیچ اغماضی با واحدهای متخلف برخورد و در نهایت نیز منجر به پلمب آن خواهد شد.