تهران- ایرنا- بازیگر نوجوان فیلم سینمایی «کاپیتان»، گفت: ابتدا به خاطر ناراحتی نمی‌توانستم با نقشم کنار بیایم اما به مرور بهتر شدم هرچند در کل درک این نقش برایم سنگین بود. 

امیرحسین بیات بازیگر نوجوانی که به همراه شایان دارمی پور در فیلم سینمایی «کاپیتان» نقش‌های اصلی را برعهده دارند، درباره حضور در این فیلم به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: ۱۴ سال دارم و پیش از این در فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» بازی کردم و «کاپیتان» دومین فیلم من بود. نقشم در فیلم «کاپیتان» خوب بود و آن را دوست داشتم ولی کمی درک آن برایم سنگین بود.

وی بیان کرد: البته این تجربه را دارم که خاله‌ام با بیماری سرطان فوت کرده، برای همین در ابتدا به خاطر ناراحتی نمی‌توانستم با نقشم کنار بیایم اما به مرور زمان سعی کردم با این نقش کنار بیایم تا بتوانم آن را به دست بگیرم.

این بازیگر نوجوان درباره بازیگری در سینما نیز گفت:‌ بازیگری سختی‌های خود را دارد؛ گاهی خسته می‌شدم ولی وقتی به این فکر می‌کنم که در انتها برایم موفقیت به همراه دارد حس خوبی دارم. دوست دارم بازیگری را ادامه دهم و هدفم این است که بازیگر خوبی شوم و به جشنواره‌ها راه پیدا کنم.

وی همچنین اظهار کرد: برای فیلم «کاپیتان» از طریق یکی از دوستان همکار در فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، به پروژه «کاپیتان» معرفی شدم، تست دادم و انتخاب شدم. محمد حمزه‌ای کارگردان این فیلم، مدت زمان طولانی با من فن‌بیان تمرین می‌کرد و خانم سپیده عیدی نیز به من بسیار کمک کرد. در ابتدا در دفتر فیلمسازی تمرین کردیم و بعد از آن به لوکیشن بیمارستان رفتیم و تمرین‌ها را ادامه دادیم که بتوانم سر صحنه اجرا کنم. امیدوارم از پسِ این نقش برآمده باشم و مخاطبان هم با فیلم همراه باشند.

امیرحسین بیات - بازیگر فیلم سینمایی «کاپیتان»

بیات در پایان با بیان اینکه فیلم «کاپیتان» دوست‌داشتنی است، گفت: «کاپیتان» را دوست دارم و برایم هم جذاب بود که درک کنم بیمارهای سرطانی چه سختی‌هایی را می‌کشند حتی غذاخوردن آنها با مشکل است و یکی دیگر از سختی‌هایشان پیدا کردن دارو است. در کل، امیدوارم توانسته باشم بازی خوبی در این فیلم ارائه دهم.

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی، پس از حضور در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هم اکنون در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد.

پانته آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، پرهام غلاملو و… گروه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

«کاپیتان» در اوج ناامیدی، نگاهی متفاوت و امیدوارانه به زندگی دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: «به من میگن عیسی، هرکاری بخوام می‌کنم.»