کرج - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با بیان اینکه درقانون وظایفی برای حمایت از کتاب و کتابخوانی توسط شهرداری پیش بینی شده است، اعلام کرد: شهرداری های استان در پرداخت سهم نیم درصدی بودجه کتاب کوتاهی می کنند.

«علی معدنی پور» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری های استان البرز هر ساله بخشی از سهم نیم درصدی درآمدهای خود را به حساب کتابخانه های عمومی استان البرز پرداخت می کنند که این سهم به طور کامل دریافت نمی شود.

وی اظهار کرد: میزان پرداختی شهرداری های البرز به کتابخانه های عمومی بین پنج تا ۸۰ درصد رقم تعیین شده است که پاسخگوی نیازهای فرهنگی استان نیست.

معدنی پور گفت: بر اساس قانون در صورتیکه شهرداری ها در پرداخت سهم نیم درصدی خود به کتابخانه ها کوتاهی کنند نهاد کتابخانه های عمومی کشور می تواند آن را از خزانه کشور برداشت کند که در این صورت این برداشت هیچ نفعی به حال استان و شهر ندارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز افزود: شهرداری ها با پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی که مطالبه قانونی است می توانند در جهت رشد و توسعه کتابخانه های شهر تاثیر گذار باشند.

وی یادآور شد: کتابخانه های عمومی استان البرز در پیشبرد اهداف عالی نهاد کتابخانه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه همه جانبه آن در شهر و روستاهای استان تلاش می کند.

استان البرز دارای ۷۳ کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۲ کتابخانه نهادی، ۲ کتابخانه سیار، یک کتابخانه تخصصی کودک و ۲۱ کتابخانه مشارکتی است که در این کتابخانه ها در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب موجود است.

کتابخانه های عمومی استان البرز ۸۵ هزار نفر عضو فعال دارند.