لندن – ایرنا – درحالی که دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای محاصره غزه با انتقادهای گسترده‌ بین‌المللی همراه شده است، وزیر امور خارجه انگلیس این اقدام جنایتکارانه را واکنش مشروع تل‌آویو به عملیات حماس توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، جیمز کلورلی که سابقه نظامی هم دارد، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی گفت: اسرائیل به طور قطع حق دارد تا از خود دفاع و به آزادی کسانی که توسط حماس ربوده شده‌اند کمک کند. البته قوانین بین المللی حقوق بشر می‌گوید که هرگونه اقدامی باید متناسب باشد.

کلورلی با بیان این ادعا که رژیم صهیونیستی احترام به جان غیرنظامیان را جدی می‌گیرد مدعی شد: اما حماس یک گروه تروریستی است، آن‌ها از تاکتیک‌های تروریستی استفاده و پایگاه‌های خود را در مناطق غیرنظامی مخفی می‌کنند. به همین خاطر اسرائیل حق دارد که از خود دفاع کند و ما در این زمینه کنار آن‌ها ایستاده‌ایم.

وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به این سووال که آیا لندن، با وجود محاصره غزه کنار تل‌آویو ایستاده است مدعی شد: همانطور که گفتم یکی از چالش‌هایی که اسرائیل برای محافظت از شهروندان خود با آن مواجه است اینکه حماس بر خلاف سایر سازمان های مشروع نظامی در مناطق غیرنظامی مخفی می‌شود تا مردم فلسطین را دچار زحمت کند. حماس دوست فلسطینیان نیست و بسیاری از مردم فلسطین از حماس حمایت نمی‌کنند.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در گفت‌وگویی تصریح کرد که مردم کشورش در مقابله با جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها با یکدیگر متحد هستند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و تاکنون صدها کشته روی دست صهیونیست ها باقی گذاشته است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز در اقدامی که از سوی شخصیت‌های بین‌المللی به‌عنوان جنایت علیه بشریت توصیف و محکوم شد، دستور محاصره کامل غزه و قطع برق این منطقه را صادر کرد. وی همچنین بر ممانعت از رسیدن غذا، سوخت و هر نوع امکانات دیگری به مردم غزه تاکید کرد.

دیشب صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که با هراس لابی صهیونیستی مواجه شد، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند.