رشت - ایرنا - آئین رونمایی از مجموعه پادکست «بن بست مهسا» شامل خرده روایت‌های فتنه ۱۴۰۱ در گیلان عصر روز سه‌شنبه با حضور محمدجلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان این آیین طی سخنانی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و فعالیت آگاهانه در این فضا اظهار کرد: تحریف و نفوذ خاصیت این دوران است.

محمد جلایی با مهم خواندن روایتگری نخست در موضوعات مختلف اضافه کرد: باید روایت‌گر اول حوادث باشیم که در این بین فعالان رسانه ای نقش مهمی دارند و باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها هر ساعت پنج میلیون محتوی علیه جمهوری اسلامی تولید می شود، خاطر نشان کرد: راست و دروغ محتوی تولیدی برای مخاطب قابل تشخیص نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با قدردانی از موسسه مدرسه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی مَها با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از فعالان این موسسه خواست تا با تهیه تولیدات در حوزه انتخابات و مشارکت پرشور مردم به فعالیت بپردازند.

مدیرعامل موسسه مدرسه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی مَها هم در این رابطه گفت: با توجه به فعالیت معاندین در اغتشاشات ۱۴۰۱ با همکاری مجموعه اداره کل امنیتی، انتظامی استانداری گیلان از سال گذشته برای تهیه پادکست‌هایی در این ارتباط اقدام شد.

روح‌الله قمری اظهار کرد: تاکنون سه اتفاق از اغتشاشات سال گذشته شهر رشت شامل؛ آتش زدن مسجد امام موسی کاظم (ع)، به آتش کشیدن آمبولانس و ضرب و شتم یکی از جوانان در سبزه میدان رشت در قالب پادکست تولید شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: پادکست شهادت ۲ شهید مدافع امنیت مجید یوسفی و حمید پورنوروز نیز از برنامه های در دست اقدام موسسه مدرسه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی مها است.

قمری در ادامه با بیان اینکه پادکست های تولید شده از خرده روایت های فتنه ۱۴۰۱ در گیلان در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر می شود، اضافه کرد: تولیدات این بخش از طریق شبکه استانی نیز منتشر خواهد شد.

پادکست؛ مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی دیجیتال است که برای دانلود و یا گوش دادن از طریق اینترنت در دسترس قرار می‌گیرند به عبارتی دیگر پادکست یک برنامه شنیداری است که در قالب یک فایل صوتی دیجیتال (فید RSS) در فضای اینترنت منتشر می‌شود.

موسسه فرهنگی، هنری مَها مدرسه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی است که با رویکرد تربیت و توانمندسازی استعدادهای هنری انقلابی و به منظور پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب با به کارگیری نیروی جوان و نوجوان فعال است.