کرمانشاه – ایرنا – فرماندار هرسین گفت: نقش مهم بانوان در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده را نباید نادیده بگیریم.

به گزارش ایرنا، «ابوطالب ایتوندی» عصر سه‌شنبه در نهمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان هرسین، از مسئولین خواست با شناسایی اقشار آسیب پذیر و هدفمندی سازی فعالیت های خود روند توانمند سازی جامعه هدف را بهبود ببخشند.

به گفته وی؛ برگزاری کارگاههای آموزشی برای خانواده های ساکن محلات آسیب پذیر در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی و سایر دیدگاهها خانواده بعنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه ارزشگذاری شده و نقش مهم آن در ثبات جامعه به اثبات رسیده است.

فرماندار هرسین تصریح کرد: فرزندانی که در خانواده های کمال یافته رشد می‌کنند تاثیر بسیار مهمی در ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه و محیط های آموزشی دارند.

توانمند سازی زنان از دیگر موارد مورد تاکید ایتوندی در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی بود و بیان کرد: نقش کلیدی زنان در تحکیم بنیاد خانواده غیر قابل انکار است و متولیان مسائل فرهنگی باید با توانمندسازی و افزایش تاب آوری اجتماعی در زنان محیطی با نشاط را در خانواده ها ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: استفاده ‌از نقش تاثیر گذار زنان در فعالیت های مختلف اجتماعی و فرهنگی قطعاً از شدت آسیب ها و چالش هایی که متوجه جامعه و خانواده ها می‌شود خواهد کاست.

بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و آموزش و پرورش به منظور هدفمند سازی برنامه های فرهنگی در افزایش نشاط اجتماعی در مدارس از مهمترین موارد مورد تاکید فرماندار هرسین بود.

شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه و در همسایگی استان لرستان قرار دارد.