ساوه - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ترمیم تاثیر رخنه و فتنه‌ها در جامعه با بصیرت و وحدت، مهمترین خواسته شهدا از مردم در زمان حاضر است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» سه شنبه شب در یادواره شهید امیر حسین ندیری و ۵۸۰ شهید ساوه اظهار کرد: به واسطه ایثار و از خود گذشتگی شهدای انقلاب و دفاع مقدس امروز مرزهای انقلاب اسلامی به بیت المقدس چسبیده و در جای جای جهان قرار دارد و انتظار آنان از ما تداوم راهشان و بستر سازی ظهور منجی عالم بشریت است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایجاد شد تا پرده ها را برای ظهور کنار بزند و شهدا بستر سازاران تحقق این آرمان هستند افزود: در زمان حاضر با تبعیت از راه و یاد شهدا باید هر مانعی که چیزی بخواهد مانع تحقق این آرمان باشد باید برطرف شود.
رضایی افزود: شهدا با انجام عملیات های نظامی موانع فیزیکی پیش روی آرمان خود را با نثار آگاهانه و هوشمندانه جانشان از میان بر می‌داشتند و امروز هم باید با بصیرت و هوشیاری در سنگرهای جنگ نرم این موانع را از میان برداریم.
وی اضافه کرد: صاحبنظران نظامی کشور باور دارند اکنون تهدید سختی از سوی دشمنان وجود ندارد اما جنگ نرم و توطئه های جدید در قالب های مختلف از جمله هجمه به کانون خانواده ها ، باورهای دینی، عزت مردم، روح پاک جوانان و نجابت بانوان همواره بر مردم تحمیل می شود.
جانشین فراجا با بیان اینکه آخرین توطئه دشمنان فتنه سال گذشته بود که با بصیرت و آگاهی مردم خنثی شد افزود: هم اکنون نیز تمام برنامه ریزی آنها بر این است که با یک حادثه اهداف خود را دنبال کنند.
وی یادآور شد: شهدا امروز که دشمنان همیشه در حال فتنه انگیزی هستند از ما برای تحقق آرمان هایشان فقط شعار نمی خواهند بلکه بصیرت واقعی بر دشمنان و ترمیم آسیب های رخنه ها و فتنه ها در جامعه مهم ترین انتظار آنان است.
لشکر علی ابن ابیطالب بسیاری از پیروزی ها را مدیون شهید ندیری است
رضایی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۱ همرزم شهید ندیری بود گفت: بخشی از پیروزی های لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب مدیون شناسایی های تحرکات دشمن توسط این شهید بود که همواره مخلصانه در جبهه ها انجام وظیفه می کرد.
وی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان شهید پرور ساوه که در دوران جنگ تحمیلی به یگان های مختلف رزمی، لشکرها و تیپ ها نیرو اعزام کرده تا در تقویت پایه های انقلاب اسلامی به صورت ویژه نقش آفرینی کنند.
جانشین فراجا گفت: برگزاری یادواره شهدا از الگوهای انتقال سینه به سینه فرهنگ جهاد و شهادت است و شرکت کنندگان در این مراسمات هرکدام یکی سفیران تبیین این فرهنگ هستند.


امام جمعه ساوه نیز در این آیین با اشاره به اینکه اسلام دین اخلاق مداری است و راه سعادتمندی در آن را در آموزه های خود به بشریت اعلام کرده است افزود: شهادت و ایثار یکی از این شیوه های خوب زیستن است که شهدا آن را انتخاب کردند.
حجت الاسلام«جعفر رحیمی» افزود: هفته فرهنگی ساوه با یاد شهادت ۵۸۰ شهید شهرستان شروع شده که نشان دهنده اعتلای فرهنگ ایثار در این دیار است.
وی گفت: این شهرستان فرهیختگانی همچون علامه عسگری و شهید ندیری، یک هزار و ۶۶۰ جانباز و ۸۸ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی است.
هفته فرهنگی ساوه با هدف معرفی و اعتلای فرهنگ این شهرستان از ۱۸ تا ۲۵ مهرماه برگزار می شود. ۱۸ مهر سالروز شهادت شهید عباس اسدی در ۱۸ مهر ۱۳۵۷ به دست ماموران رژیم پهلوی است.
خاطره گویی سردار مهدی صباغی و محمود پاک نژاد از همرزمان شهید امیر حسین ندیری و رونمایی و اجرای سرود حماسه ساز از دیگر برنامه های این یادواره بود.
سردار قاسم رضایی جانشین فراجا سه شنبه پیش از حضور در این با حضور در روستای محمود آباد ساوه در آیین گلباران و ادای احترام به مزار سردار شهید ندیری فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) زادگاه این شهید شرکت کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی کشور به همراه فرمانده انتظامی استان مرکزی، فرماندار و مسئولان شهرستان پس از ادای احترام به مقام سردار شهید ندیری به گلزار شهدای شهرستان ساوه واقع در امامزاده سید علی اصغر (ع) رفتند و گلزار شهدای این شهر را گلباران و با مقام شامخ شهدا تجدید پیمان کردند.