زنجان - ایرنا - سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری زنجان گفت: طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر زنجان با هدف زیباسازی شهری، اجرا شد.

مجید دوستی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح یکسان‌سازی تابلوهای شهر زنجان از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، افزود: هدف از اجرای این طرح زیباسازی و بهسازی منظر شهری بود و با این اقدام منظر شهری بهسازی شد.

وی اظهار داشت: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که تابلوهایی همچون معرفی اماکن و اطلاع‌رسانی در سطح شهر وجود دارد که هرکدام از این تابلوها روی یک پایه نصب شدند که نه‌تنها هزینه‌های نگهداری را بالا برده‌اند، بلکه موجب آشفتگی بصری شهر نیز شده‌اند، این در حالی است که تابلوها می‌توانند روی یک پایه تجمیع شوند.

دوستی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ۷ ماه به طول انجامید و در حال حاضر تابلوها بر اساس یک الگوی مشخص در شهر نصب می‌شود، اضافه کرد: در اجرای این طرح حدود چهار هزار تابلوی تبلیغاتی شهر ساماندهی شده است.

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری زنجان افزود: از نتایج اجرای این طرح، بهبود کیفی فضا و منظر شهری به واسطه رعایت ضوابط و معیارهای زیباشناسی، همجواری، نظم و استفاده از فرم، شکل، رنگ و جنس یکسان است.

دوستی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری سازمان های مختلف از جمله علوم پزشکی اجرایی شد چرا که بخشی از تابلوها مربوط به مطب‌های پزشکان است.

وی با بیان اینکه این طرح با جدیت در تمامی مناطق در حال اجراست و تا رسیدن به شهری بدون تخلف ادامه می‌یابد، افزود: امیدوارم با ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شاهد چشم انداز زیباتری در سطح شهر باشیم چرا که سیمای شهر بازتابی از باورها و اندیشه‌های یک شهر است.