کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات استان البرز با اشاره به آغاز فرآیندتشکیل هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اهمیت و ضرورت اشراف مجریان انتخابات به قوانین و مقررات موضوعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مرتضی ولی پوری" روز چهارشنبه در جمع مدیران استان البرز افزود:بر اساس قانون انتخابات اعضای هیات های اجرایی این دوره شامل سه نفر عضو حقوقی( فرماندار و یا بخشدارمستقل، نماینده حقوقی دادگستری و نماینده ثبت احوال) هشت نفر منتخب از معمتمدان هستند که در این میان پنج نفر نیز با عنوان معتمد علی‌البدل نیز انتخاب می شوند.

وی گفت: این فرایند ضمن سیر مراحل قانونی و زمانبندی ابلاغی از سوی ستاد مرکزی انتخابات کشور پس از تایید فهرست معتمدان معرفی شده از سوی هیات های نظارت مربوطه با برگزاری انتخابات تعیین و مطابق روال موضوعه به کار خود ادامه می دهند.

ولی پوری گفت: نمایندگان فرماندار، بخشدار و اعضای شعب اخذ رای باید ضمن تسلط کامل به قانون انتخابات، وظیفه خود را نیز در چارچوب قانون به سرانجام برسانند و به قانون پایبند باشند.

رییس ستاد انتخابات استان البرزبا بیان اینکه مردم در متن اصلی انتخابات قرار دارند، بیان کرد: اینکه مردم می توانند سرنوشت خود را با حضور در پای صندوق های اخذ رأی تعیین کنند از برکات نظام مقدس انقلاب اسلامی است و خوشبختانه مردم فهیم ما همواره این امر را محقق کرده اند.

استان البرز دارای ۲ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ ، طالقان ، چهارباغ و نظرآباد و حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد است.

این استان دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که قرار است تعداد آنها افزایش یابد.