شیراز - ایرنا - فرماندار بختگان گفت: با سفر رییس‌ جمهور و هیات‌ دولت به استان فارس ۱۶۰۰ خانوار در بخش حنای شهر بختگان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

مراد هدایت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: با حضور داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نماینده دولت ۲ پروژه بزرگ اقتصادی و عمرانی شامل کارخانه امیا پارس، تولید پودر میکرو نیزه کربنات‌ کلسیم و گازرسانی به روستاهای بخش حنا شهرستان بختگان به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با افتتاح پروژه گازرسانی در بخش حنا، ۱۸ روستا شامل هزارو ۶۰۰ خانوار و شهرک صنعتی تنگ حنا، با اعتبار هزارو ۵۶۰ میلیارد ریال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

هدایت اظهار کرد: کارخانه تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم (شرکت بین‌المللی امیا پارس) با اعتبار هزارو ۱۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن در سال نیز در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول سنگ‌شکن ثابت در این سفر افتتاح خواهد شد.

وی افزود:مسائل مختلف مربوط به حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و اقتصادی جمع‌بندی شده و به نماینده دولت ارائه تا در شورای برنامه‌ریزی کشور و استان مورد بررسی قرار گیرد.

شهرستان بختگان از شهرستان‌های شرقی استان فارس است؛ این شهرستان پیش تر یکی از بخش‌های شهرستان نی ریز بود که در ۱۰ مهر ۹۸ از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

دیدار با نخبگان شهرستان و ملاقات با مردم از دیگر برنامه‌های رییس سازمان برنامه و بودجه در بختگان است که فرماندار بختگان به آن اشاره کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.