کرمانشاه- ایرنا- همزمان با سفر امروز پنجشنبه «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه و مسئولان ارشد استان به شهرستان اسلام آبادغرب طی مراسمی طرح آبرسانی به ۱۵ روستای این شهرستان در روستای «تراب» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این طرح آبرسانی؛ ۱۵ روستای شهرستان اسلام آبادغرب با سه هزار و ۱۹۳ نفر جمعیت که از جمله مناطق پر تنش آبی شهرستان بود از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

پروژه آبرسانی روستای تراب با حفر ۲ حلقه چاه، احداث پنج باب مخزن با ظرفیت هزار و ۱۰۰ متر مکعب، ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع و با ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گفته «رضا داودی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه فاز دوم این پروژه در روستای امیرآباد با پوشش ۱۰ روستا اکنون در دست اجرا است.

همه روستاهای استان از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه از تفاهم‌نامه این شرکت با قرارگاه نجف و سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در جهاد آب برای تامین و تضمین آب شرب بیش از ۸۶۰ روستای استان خبر داد و گفت: همه روستاهای استان کرمانشاه تا سه سال آینده از آب شرب پایدار برخوردار و روستای دارای تنش آبی نخواهیم داشت.

داوودی در ادامه بیان کرد: در فاز اول این پروژه سال گذشته آبرسانی به ۳۹۰ روستا با سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اجرا شد و امسال نیز تا پایان سال طرح آبرسانی به ۲۰۰ روستا به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۰۰ پروژه در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه است گفت: ۴۰ درصد بودجه استان در حوزه این شرکت و برای اجرای پروژه های آبرسانی اختصاص یافته است.

داوودی در پایان گفت: اکنون در حوزه اسلام آبادغرب ۶۰ روستا داری تنش آبی است که امسال و سال آینده برای پایداری و تامین آب شرب آنان اقدام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه صبح امروز در بدو ورود به شهرستان اسلام اباد غرب با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از پروژه های اقتصادی منطقه ویژه اسلام آبادغرب، دیدار با نخبگان و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه های استاندار در این سفر است.

شهرستان اسلام اباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.