زنجان- ایرنا- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:  طبق اعداد و ارقامی که منتشر می‌شود، عملکرد دولت سیزدهم در میزان رشد اقتصادی نسبت به یک دهه قبل جلوتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی طاهری روز پنجشنبه در نشست خبری، افزود: با وجود این میزان رشد اقتصادی نسبت به اهداف قانونی برنامه توسعه عقب هستیم.

وی افزود: در برخی بخش‌ها عملکرد دولت خوب بوده اما در برخی از امور فعلا اقدام جدی صورت نگرفته است.

طاهری ادامه داد: دولت سیزدهم در میزان تولیدات صنعتی، ورود و تولید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بیش از ۲۰ درصد طی دوسال گذشته رشد داشته که نسبت به میانگین رشد ۱۰ سال گذشته خیلی خوب است.

وی با اشاره به هم افزایی و همکاری دولت و مجلس در حل مشکلات، گفت: برای اینکه مشکلات و مسایل در موضوعات مختلف حل و فصل شود همفکری و همکاری لازم در سطح کلان کشور صورت می گیرد ولی این موضوع به معنای آن نیست که نقدی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحثهای تخصصی اختلاف سلیقه وجود دارد، گفت: همگرا بودن به این معنی نیست که نتوان مشکلات را حل کرد.

وی درباره انتخابات پیش رو، افزود: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرا دولتی و فرا قوه‌ای است و نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت‌ها وابسته به دولت‌ها نیست.

طاهری با بیان اینکه بخشی از انتخابات الکترونیکی است و قطعا دخالتی در آن انجام نمی شود، اضافه کرد: این طرز تفکر که چون عوامل برگزاری انتخابات با دولت همسو هستند، پس نتیجه آن قابل پیش‌بینی است؛ درست نیست.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی درباره دپوی خودروها گفت: امروز دپوی خودرو نداریم و این موضوع قطعا نزدیک به صفر است و دپوی خودروی ناقص نیز اگر مخفیانه انجام شده باشد که احتکار است.

طاهری در ارتباط با افزایش قیمت خودرو، گفت: چیزی در این باره نشنیده‌ام، البته اعضای شورای رقابت که یک نهاد فرا قوه‌ای است مشخص هستند و این شورا برای قیمتگذاری کالاهای انحصاری تشکیل‌ شده است.

وی ادامه داد: بازوی مشورتی شورای رقابت، منافع مصرف کننده و تولید کننده را در نظر می‌گیرد و اگر خودروسازها به شورای رقابت اعلام کنند که قیمت فعلی صرف ندارد آن را بررسی می‌کنند، اما فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

تامین آب در توسعه استان زنجان بسیار مهم است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک نماینده به عنوان وکیل مردم باید در رشد استان هم کمک کند، گفت: به عقیده من مساله تامین آب در توسعه استان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برای تامین آب استان خیلی تلاش کردیم و در طارم و زنجان تخصیص خوبی گرفتیم، افزود: خوشبختانه در این دولت نتیجه خوبی در این زمینه برای استان حاصل شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اعتبارات استان، گفت: رشد استان در حوزه منابع عمومی نسبت به میانگین کشوری قابل قبول است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه گازرسانی به مناطق روستایی، محروم و کم برخوردار نسبت به کشور پیشتاز هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز میانگین خوبی داریم و میزان بیکاری در استان پایین‌ترین نرخ در سطح کشور است، گفت: در جذب بودجه‌های عمومی و بحث زیرساخت‌ها و خط‌دهی آنتن روستاها عملکرد خوبی داشته ایم و گره کور دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین نیز گشوده شده است.

طاهری با بیان اینکه امروز هیچ شرکتی در استان نیست که مالیات بر ارزش افزوده آن به حساب تهران برود، افزود: حتی مالیات شرکت‌های مجموعه‌ای هم به زنجان منتقل شده است.

طاهری درباره اقدامات انجام شده در بحث پتروشیمی هم گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از ۵۰ درصد است و تا پایان سال به بالای ۷۸ درصد خواهد رسید و تلاش می‌کنیم تا سال بعد به بهره‌برداری برسد.