تهران-ایرنا- همزمان با ادامه عملیات "طوفان الاقصی" مقاومت فلسطین در ششمین روز خود، منابع رسانه‌ای از تخلیه شهرک‌های صهیونیست نشین در نزدیکی مرز لبنان خبر داده و نتایج نظرسنجی‌ها از بی‌اعتمادی صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی به مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، همزمان با ورود عملیات طوفان الاقصی به ششمین روز خود، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که صهیونیست‌ها از ترس حملات مقاومت شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرز لبنان را تخلیه کرده‌اند.

منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این باره گزارش دادند که ۵۰ درصد ساکنان شهرک های صهیونیست نشین در نزدیکی مرز لبنان از این شهرک‌ها خارج شده‌اند.

نتایج نظرسنجی: شهرک نشینان به طبقه سیاسی اطمینان ندارند

نتایج یک نظرسنجی انجام شده در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی معتقدند که حمله روز شنبه شکستی برای رهبری سیاسی رژیم صهیونیستی است.

این نظرسنجی حاکی از آن است که شهرک نشینان مجاور نوار غزه دیگر اعتقاد و اعتمادی به این طبقه سیاسی و ارتش رژیم صهیونیستی برای دفاع از آنها ندارند.

طبق نظرسنجی انجام شده، ۹۴ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که کابینه نتانیاهو مسئول فروپاشی سیستم دفاعی اطراف نوار غزه و شکست آن در دفع حملات موشکی و راکتی مقاومت است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقدند که شکست فاجعه بار در عملیات طوفان الاقصی بزرگ تر از شکست جنگ ۱۹۷۳ است.

شکست ارتش اسرائیل در بازخوانی داده‌های اطلاعاتی

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده که در بازخوانی و تحلیل «هشدارهای اطلاعاتی» پیش از حمله غافلگیرکننده روز شنبه مقاومت فلسطین ناموفق عمل کرده است.

«دانیل هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز در اطلاعیه‌ای تصریح کرد که ارتش این رژیم پیش از این کدها و پیام‌های اطلاعاتی درباره حمله احتمالی حماس دریافت کرده بود.

به گفته وی، «نشانه‌هایی پیش از آغاز حمله آشکار شد که مطابق با گزارش‌های پیشین اطلاعاتی بود، اما هرگز احتمال چنین حمله گسترده‌ای را پیش‌بینی نمی‌کردیم.»

با این حال هگاری گفت که کدهای اطلاعاتی دریافتی، هشداری به حمله قریب‌الوقوع حماس نمی‌دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین افزود: تحقیقات کاملی درباره همه جزئیات این حمله انجام می‌شود و نتایج آن به اسرائیلی‌ها اطلاع داده خواهد شد.

افزایش شمار شهدای کرانه باختری

در همین حال و با ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری همزمان با ادامه عملیات طوفان الاقصی، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری اشغالی از شنبه تا کنون به ۲۹ تن افزایش یافته است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۸۰ نفر نیز در درگیری‌ها میان نظامیان رژیم اشغالگر و فلسطینی ها در مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شده‌اند.

بی‌خانمان شدن غیرنظامیان در غزه

همچنین درپی حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اقدامات غیر انسانی آن با قطع اب و برق این باریکه، آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) از افزایش شمار خانواده های آواره در غزه خبر داده است.

آنروا در این باره گزارش داد که حدود ۲۱۸ هزار و ۶۰۰ فلسطینی ساکن نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه بی‌خانمان شده‌اند.

آنروا همچنین اعلام کرد که این افراد در ۹۲ مدرسه وابسته به این آژانس در نوار غزه اسکان داده شده‌اند.

وزیر صهیونیست ورود آب، برق و سوخت به غزه را مشروط کرد

«یسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: تا زمانی که اسرائیلی‌ها (اسیران صهیونیست) از غزه بازنگردند، برق یا آب (غزه) را وصل نخواهیم کرد و اجازه ورود هیچ تانکر سوختی به منطقه را نخواهیم کرد.

او آزادی اسیران صهیونیست را به زعم خود «گامی انسانی» دانست و گفت: هرگونه گام انسانی برای غزه باید با گام انسانی متقابل باشد و ما در این باره نصیحت و توصیه ای از کسی نمی پذیریم.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

شش روز از آغاز حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ اسرائیلی به هلاکت رسیده اند و همچنین در این مدت ۱۲۰۳ فلسطینی نیز به شهادت رسیده و هزاران نفر هم مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

برچسب‌ها