خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان بازرسی لرستان گفت: برخی تخلفات و ترک فعل ها از جانب مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی صورت گرفته که ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و احکام بدوی آنها نیز صادر شده و با صدور حکم قطعی، از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سعید رازانی" روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، در خصوص گزارش فساد و عدم کارایی کارمندان در حوزه های کاری خود در ادارات، اظهار کرد: گزارش فساد و عدم کارایی کارمندان و عدم پاسخگویی به درخواست های ارباب رجوع ادارات یا نهادها باید مستند، متقن، با دلایل کافی و مصداقی باشد.

وی در خصوص لزوم حضور مدیران در ساعات اداری در ادارات خود و عدم برگزاری جلسات مدیران در وقت اداری، افزود: باید تلاش کنیم جلسات در ساعات غیر اداری برگزار شوند تا مدیران در ساعات اداری برای رفع مشکلات مردم حضور داشته و پای کار باشند.

رازانی همچنین درباره مشکلات ترافیکی استان بخصوص مشکلات مرکز، بیان کرد:‌ مرکز استان محل عبور مسافران زیادی است و باید به عنوان شهری که محل عبور مسافران و گردشگران بسیاری است به آن توجه شود.

رییس سازمان بازرسی لرستان با اشاره به گلایه های نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد در خطبه های نماز جمعه از وضعیت مبلمان شهری، عنوان کرد: شهرداری برای بهبود وضعیت عمران و مبلمان شهرداری باید تلاش بیشتری داشته باشد که در این راستا نیز تاکنون سازمان بازرسی جلسات متعددی با مسوولان شهرداری در خصوص وضعیت نامطلوب خدمات دهی در برخی واحدها نیز داشته است.

رازانی عنوان کرد:‌ پیمانکاران چنانچه برابر قراردادهای که با شهرداری دارند به وظایف خود عمل نکرده و کوتاهی داشته باشند و همچنین صورت وضعیت پیمانکاران برخلاف واقع رویت شود، برابر قانون با پیمانکاران مربوطه برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت کامل شهرداری بر وضعیت قراردادها، افزود: در این زمینه بدون هیچگونه اغماضی با کوتاهی کنندگان به وظایف قانونی و ترک فعل ها برخورد می شود، کما اینکه مواردی هم وجود داشته که به کمیته های انضباطی معرفی و احکام متفاوتی همچون کسر حقوق، تنزل مقامی و محرومیت از پست های مدیریتی برای آنها صادر شده است.

وی با اشاره به ترک فعل و تخلفات برخی شوراهای شهرها، عنوان کرد: سابق بر این نیز در برخی شهرها مواردی از ترک فعل و تخلفات شورهای شهر گزارش که تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و سازمان بازرسی با هرگونه مسامحه و ترک فعلی بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد داشت.

رییس سازمان بازرسی لرستان همچنین با اشاره به انجام برخی کارهای اداری به شیوه سنتی و دستی، تصریح کرد: این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و باید هرچه می توانیم دخالت اشخاص را در کارها کم کرده و از طریق سامانه دنبال کنیم تا ضمن ایجاد شفافیت، جلوی تخلفات احتمالی نیز گرفته شود.

رازانی بیان کرد: به دنبال این هستیم سامانه ای تحت وب برای مهندسان ناظر ساختمان ایجاد کنیم تا گزارشات آنها در خصوص وضعیت ساختمان ها در این سامانه بارگزاری و چنانچه تخلفی در این زمینه صورت گرفت، شهرداری اعلام نماید که چه کاری برای گزارش مهندس ناظر انجام گرفته است.

وی با اشاره به لزوم رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز استان، بیان کرد: نقاط حادثه خیز و پرتصادف حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده اند که در این راستا پیگیری هایی انجام و نامه هایی نیز به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده تا این نقاط ساماندهی و تصادفات کاهش یابند.

رییس سازمان بازرسی لرستان تصریح کرد: به دلیل قرار گیری در مسیر ترانزیت جنوب و تردد زائران اربعین باید در سفر آتی رییس جمهور تلاش کنیم اعتبار لازم را برای حذف و تعریض و چهارخطه کردن برخی مسیرهای حساس بگیریم تا مشکلات ترافیکی استان برطرف شوند و مسافران سفری ایمن داشته باشند.

رازانی همچنین در خصوص شائبه هایی پیرامون برگشت بودجه اداره کل مالیاتی برای مردم ایجاد شده بود، تصریح کرد: این بودجه برای خرید ساختمانی برای اداره کل امور مالیاتی بوده که به جهت تامین آن در اردیبهشت ماه و عدم فرصت کافی برای یافتن ساختمان مناسب و تایید آن و همچنین عوض شدن مدیران کل و نبود زمان کافی، این بودجه برگشت خورده و شائباتی برای مردم ایجاد کرد که با پیگیری های صورت گرفته مدیرکل جدید، این رقم مجددا برای خرید ساختمان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور، افزود: باید تلاش کنیم وضعیت سدهای نیمه تمام استان، افزایش پروازهای فرودگاه و راه آهن لرستان در این سفر مطرح و اعتبارات لازم برای رفع مشکلات این پروژه های ضروری استان اخذ شود.