اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: بیش از ۳۰ هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در این رشته ورزشی در کشور فعالیت می‌کنند.

مهرداد علی قارداشی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات تنیس روی میز استان اردبیل در سالن کنفرانس ورزشگاه ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد حدود ۷۰ درصد آقایان و ۳۰ درصد نیز بانوان هستند.

وی اظهار کرد: البته به طور یقین افراد زیادی در رده‌های سنی مختلف در سطح کشور بدون اینکه بیمه ورزشی داشته باشند ، در رشته ورزشی تنیس روی میز فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: تنیس روی میز ورزشی نشاط‌آور، هیجان‌انگیز، پرتحرک، جذاب و کم‌خطر است و همه افراد جامعه در تمامی رده‌های سنی می‌توانند برای سلامتی خود در این رشته ورزشی فعالیت کنند.

کسب ۲ مدال تنیس‌روی میز در هانگژو تاریخی بود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: کسب ۲ مدال تنیس‌روی میز در بازی‌های آسیایی هانگژو چین برای ما تاریخی بود.

قارداشی با اشاره به تاریخ‌سازی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: عملکرد ملی‌پوشان در بخش تیمی واقعا بی‌نظیر و تاریخ‌ساز بود ، طوری‌که حتی پینگ‌پنگ بازان می‌توانستند، فینالیست شوند.

وی بیان کرد: تیم ملی تنیس روی میز ایران با کسب ۲ مدال برنز دوبل و تیمی بازی‌های آسیایی برابر تیم قدرتمند ژاپن عملکرد درخشان و بی‌سابقه‌ای را در تاریخ پینگ‌پنگ ایران از خود نشان داد و شگفتی‌ساز ورزش کشورمان در هانگژو شد.

وی با بیان اینکه تنیس روی میز ایران در سال‌های اخیر پیشرفت های زیادی کرده است، اضافه کرد: کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کشور لائوس، کسب مدال برنز در رده سنی جوانان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و کسب ۲ سهمیه مسابقات نوجوانان و جوانان جهان به میزبانی اسلوونی برای نخستین بار در تاریخ پینگ پنگ ایران توسط بنیامین فرجی و امیرمهدی کشاورزی نشانگر این امر است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به انتخاب سیمین رضایی داور تنیس روی میز به عنوان داور برتر کل ورزش ایران در سال ۱۴۰۱، ادامه داد: تربیت داور بین‌المللی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقای سطح دانش داوران و مربیان از اولویت‌ها است و فدراسیون نگاه یک بعدی ندارد و به تمامی بخش‌ها توجه می‌کند.

قارداشی با بیان اینکه فدراسیون تنیس روی میز در اعزام ورزشکاران و تیم‌های ورزشی به مسابقات بین‌المللی و خارجی در بین فدراسیون‌های کشور رتبه سوم را دارد، گفت: این فدراسیون در سال ۱۴۰۰ بعد از فوتبال و والیبال در رتبه سوم قرار داشت و در سال ۱۴۰۱ نیز با ۹۳ اعزام بعد از فدراسیون‌های فوتبال و بسکتبال در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی میدان دادن به ورزشکاران و اعزام آنها به مسابقات بین‌المللی را در موفقیت ورزشکاران بسیار مثمرثمر دانست و افزود: یکی از علل موفقیت تنیس روی در بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام ورزشکاران به مسابقات بین‌المللی و خارجی بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه استان اردبیل با این همه پتانسیل، ظرفیت و استعدادها هنوز در مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز کشور نماینده‌ای ندارد و همه باید تلاش کنند تا تیمی از این استان در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز بیان کرد: در صورت تامین زیرساخت‌ها و ایجاد زمینه مناسب قهرمانان نام‌آور زیادی در رشته ورزشی تنیس روی میز از این خطه به جامعه ورزش کشور معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی امیراحمد عرب‌زاده با کسب ۲۰ رای از مجموع ۲۱ رای ماخوذه به‌مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات تنیس روی میز استان اردبیل انتخاب شد.

همچنین آمنه باقرزاده به عنوان نایب رئیس بانوان ، رضا سلیمانجاه به عنوان خزانه‌دار و شهرام مهری‌فر، اکبر مرادی و بتول ابراهیمی به عنوان اعضای هیات رئیسه هیات تنیس روی میز استان اردبیل معرفی و موفق به کسب رای اعضای مجمع شدند.

در پایان مجمع انتخاباتی هیات تنیس روی میز استان اردبیل از فرزاد چراغی عضو تیم ملی ناشنوایان ، یسنا مهری‌فر و سما شهبازی عضو تیم ملی جوانان کشورمان تجلیل شد.

برچسب‌ها