شیراز- ایرنا- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: هیچ مشکل و موضوعی در سفرهای استانی هیات دولت به استانها نادیده گرفته نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌اله عبدالملکی که به عنوان نماینده رئیس جمهور عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گراش، افزود: در بدو ورود به این منطقه بازدیدی از مجتمع نیمه تمام اداری شهرستان گراش داشتم که قرار است این مجتمع از طریق طرح مولد سازی دارایی‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد که برای عملیاتی شدن این مهم، پیگیری‌های لازم از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری می شود.

وی، نشست با نخبگان شهرستان گراش را یکی از جلسات خوب این سفر ارزیابی کرد و افزود: صحبت های مهم و کارشناسی در این نشست مطرح شد که تمام آنها را دسته‌بندی و به هیات دولت ارسال خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح موسسه خیریه صولت عنبیه با اعتباری چند میلیاردی یکی از اتفاقات خوب در حوزه محرومیت زدایی است و ادامه داد: به عنوان عضو هیات امنای کمیته امداد کشور احداث موسسات خیریه چند منظوره توسط خیرین شهرستان گراش یکی از اتفاقات خوب و تحسین بر انگیز برای استان و کشور است که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات را دسته‌بندی و طبقه بندی خواهیم کرد، گفت: ذکر این نکته ضروری است که هیچ مسئله، موضوع و مشکلی در این سفرها گم نخواهد شد و تمام موضوعات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سفر به شهرستان خنج و افتتاح مولدهای تولید برق

 عبدالملکی مشاور رئیس جمهور در ادامه نخستین روز از سفر  هیأت دولت به فارس به خنج سفر کرد.

 حجت‌الله عبدالملکی با حضور در شهرستان خنج از افتتاح پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلو ولت در کورده خنج در راستای رفع  مشکل افت ولتاژ برق روستاهای حاشیه خنج و روستاهای دولت آباد شهرستان فراشبند خبر داد.

وی افزود: احداث پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت کورده خنج با نصب یک دستگاه ترانس ۵۰ مگاولت آمپری ،در مدت کمتر از ۱۰ماه به سرانجام رسید ،  در حالی که زمان اجرای پروژه های مشابه حدود ۲۴ ماه می باشد ،  احداث خط آن به طول ۵۰ کیلومتر خط دو مداره و شبکه فشار متوسط خروجی ایستگاه تا روستای کورده به طول ۷ کیلومتر صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت:این پروژه با همکاری شرکت برق منطقه ای فارس و شرکت نفت به مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که مشکل افت ولتاژ برق روستاهای حاشیه خنج و روستاهای دولت آباد شهرستان فراشبند مرتفع گردد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری  جنوب شیراز واقع است.