مشهد- ایرنا- طرح پویش "مداد رنگی" که با همت خیران مشهدی راه‌اندازی شده، به کمک تحصیل دانش‌آموزان نیازمند ساکن در حاشیه این کلانشهر آمده است.

موسس و دبیر اجرایی بنیاد مردمی عماد روز جمعه با بیان مطلب فوق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این پویش که یکی از طرحهای برتر از سوی آموزش و پرورش خراسان رضوی معرفی شده است، خیران با کمک های خود از دانش آموزان بی بضاعت حمایت و پشتیبانی می کنند.
سعید کاظمی افزود: در این راستا امسال همزمان با سال تحصیلی جدید ۶۰۰ بسته تحصیلی هر کدام به ارزش حدود ۸۰۰ هزار تومان در بین دانش آموزان مشهدی در مناطق کم برخوردار توزیع شد.
به گفته وی، بسته های تحصیلی شامل کیف، مداد رنگی، دفتر، کفش و سایر اقلام مورد نیاز تحصیلی است.
وی همچنین با اشاره به بورسیه تحصیلی ۳۰۰ دانش آموز مستعد در مناطق کم برخوردار مشهد گفت: ارائه خدمات مختلف از جمله تامین هزینه های تحصیلی شامل پک تحصیلی، وسایل کمک آموزشی و کلاس تقویتی برای یک سال تحصیلی در این چهارچوب ارائه می شود، به طوریکه برای هر دانش‌آموز ۵۰۰ هزار تومان در ماه هزینه می گردد.
کاظمی افزود: سال گذشته نیز زمینه تحصیل حدود ۱۰۰ دانش آموز و بورسیه آنان در مشهد فراهم شده است.

پویش‌ نان و مهر
دبیر اجرایی بنیاد مردمی عماد همچنین با اشاره به طرح پویش «نان و مهر» که از هفت سال گذشته به همت خیران در حال اجراست، گفت: هدف از راه اندازی این پویش، دعوت دانش آموزان به صبحانه گرم در مدارس کم برخوردار و نقاط محروم و مرزی استان خراسان رضوی است.
کاظمی افزود: در کنار این صبحانه، برنامه حرکات ورزشی و نرمشی به جهت فقر حرکتی دانش آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه تاکنون صبحانه گرم برای بیش از ۳۵ هزار نفر دانش‌آموز در مشهد و مناطق کم برخوردار فراهم شده است، بیان کرد: از عموم مردم و نیکوکاران درخواست می کنیم که دانش آموزان حاشیه شهر مشهد را فراموش نکنند.

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کلانشهر مشهد در مناطق حاشیه‌ای زندگی می کنند.