بهارستان - ایرنا - روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان اعلام کرد: در بازدید کارگروه تنظیم بازار مسکن، املاک و مستغلات این شهرستان، ۱۵ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز تعطیل شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بهارستان؛ نماینده وزارت راه و شهرسازی شامگاه پنجشنبه در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اظهار داشت: این کارگروه از اردیبهشت ۱۴۰۲ با هدف ساماندهی مشاورین املاک، وامهای ودیعه مسکن برای مستأجران و شناسایی خانه های خالی آغاز به کار کرده و در ۸۰ هزار بازرسی، پنج هزار و ۶۰۰ مشاور املاک غیرمجاز، سوداگر و متخلف در سطح کشور تعطیل و در این خصوص یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی دریافت شده است.

علیرضا مهلی با بیان اینکه دریافت کد رهگیری و قولنامه برای مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان رایگان است، گفت: عموم مردم می توانند با ورود به این سامانه، املاک خود را ثبت کنند تا مشمول مالیات خانه های خالی از سکنه نشوند.

وی افزود: بیشترین تخلفات مشاورین املاک نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ نامه، صادر نکردن فیش کمیسیون دریافتی و استفاده از قولنامه ها و مبایعه نامه های دستی است.

بعد از پایان این جلسه در بازدید از مشاورین املاک سطح شهرستان، ۱۵ مشاور املاک غیرمجاز و متخلف شناسایی شدند که این امر تا شناسایی همه واحدهای غیرمجاز و متخلف ادامه خواهد داشت تا گامی مهم در ساماندهی بازار مسکن و املاک برداشته شود.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.