تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه هفته جاری وارد استان می‌شود که فعالیت آن همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با فعال شدن این سامانه شاهد رگبار باران و وقوع رعد و برق خواهیم بود، افزود: روز سه شنبه هفته جاری نیز آسمان مناطق مختلف استان بارانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، یادآور شد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است.

نجفی اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت و این درحالی است که دمای کمینه به خصوص شب هنگام همچنان پایین است.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را هشت درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

نجفی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته شهر سلطانیه با دمای هوای ۳.۵ درجه سانتیگراد خنکترین و شهر زرین رود با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شدند.

وی بااشاره به فعالیت ۲ روز گذشته سامانه بارشی در مناطق مختلف این استان، گفت: در این مدت بیشترین بارندگی با ۹.۲ میلیمتر مربوط به شهرستان ابهر بود و زنجان نیز ۱.۶ میلیمتر بارندگی را ثبت کرد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۶ و ۱۷ درجه، ابهر پنج و ۱۳، خرمدره ۶ و ۱۳ درجه، آببر ۱۲ و ۱۹ درجه، سلطانیه سه و ۱۴ درجه، قیدار پنج و ۱۹ درجه و ماهنشان هفت و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.