خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش مطلوب باران در پاییز و زمستان، تمامی تجهیزات دستگاه های اجرایی باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا دالوند روز شنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان اظهار کرد: باید قبل از آغاز بارندگی های امسال اقدامات لازم را انجام دهیم که در این راستا فرمانداران باید تشکیل جلسات متعدد و اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌ هواشناسی کمتر از یک ماه تا بارندگی های سیل آسا فرصت وجود دارد و فرمانداران باید نقاط حادثه‌خیز را برای بهسازی و کاهش سیلاب احتمالی شناسایی کنند.

وی ادامه داد: اهالی جنوب خرم‌آباد و جنب فرودگاه این شهرستان در فصل بارندگی ها همواره با چالش مواجه می شوند که انجام اقدامات پیشگیرانه لازم توسط دستگاه های اجرایی در این منطقه ضرورت دارد.

دالوند گفت: باید در بازه زمانی باقی مانده مشکلات شناسایی و پس از آن براساس ظرفیت های استان برای به حداقل رساندن آن تلاش کرد همچنین دستگاه های خدمات رسان و پلیس راه اقدامات لازم را انجام داده و امکانات مورد نیاز در اختیار دیگر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قطع انشعابات و مسدود کردن حساب نباید توسط هیچ ارگانی صورت گیرد افزود: شناسایی نقاط حادثه‌خیز در فصل سرما با هدف کاهش سیلاب احتمالی ضروری است از طرفی حضور مدیران در بحران، مهم تلقی می‌شود و می‌تواند با اخذ تدابیر لحظه ای، بر کاهش خسارات تاثیرگذار باشد.