آبادان - ایرنا - موکب‌داران و خادمان آبادانی زائران اربعین حسینی روز شنبه در مراسمی مورد قدردانی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آبادان در این آیین گفت: موکب داران در مرز شلمچه سنگ تمام گذاشتند و ظرفیت موکب‌ها نشان داد در حوادث مختلف در کنار آسیب دیدگان هستند.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی اظهار کرد: به طور قطع در آینده نقش موکب داران تاثیرگذارتر خواهد بود.
امام جمعه آبادان اربعین را همایش بزرگ جهان اسلام بیان کرد و گفت: موکب داران گوشه‌ای از حرکت عظیم اربعین را بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط غزه تاکید کردکه خیران و موکب داران برای کمک به غزه ورود کنند تا موارد لازم به مردم فلسطین برسد.

حجت الاسلام غبیشاوی بیان کرد: محور مقاومت برنامه دارد و موکب داران برای اجرایی شدن آن کمک‌های خود را دریغ نکنند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت:طوفان بزرگ امت اسلامی با سر پیکان مدافعان فلسطینی امروز در دنیا ترس بر اندام دشمن افروخته است.
احسان عباسپور افزود: ارتش فلسطینی در برابر ارتش تا دندان مسلح ایستاده و اسرائیل را با ادوات نظامی به زانو در آورده است.
وی اظهار کرد: اسرائیل که ادای اشراف در موضوعات دنیا دارد برابر فلسطین در حال فرار کردن است و کسی فکر نمی کرد حماس چنین حماسه بیافریند.
فرماندار ویژه آبادان با تقدیر از تلاش موکب‌داران در ایام اربعین گفت: موکب دارانی که در اربعین زحمت کشیدند تا به زائران خدمات رسانی کردند ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دادند.

عباسپور گفت: امروز موکب‌داران در کشور شیعه ثابت کردند که یاران واقعی امام حسین(ع) هستند؛ موکب داران با هزینه شخصی خدمات رسانی کردند که اجر این کار بالاست.

وی افزود: امسال با تمامی اقداماتی که دشمن انجام داد و امید داشت فضای اربعین کمرنگ نشان داده شود با حضور پرشور و با همت مسلمانان امسال پررنگ تر بود.

عباسپور با قدردانی از اقدامات شهرداری آبادان گفت: امسال شهرداری آبادان یکی از زنده ترین مسیرها را مهیا کرد تا زائران با شرایط بهتری در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند.

فرماندار ویژه آبادان توزیع گاز رایگان بین مواکب را از دیگر موارد مهم خدمات رسانی به زائران عنوان کرد و گفت: توزیع ارزاق امسال بهتر از گذشته بود، امسال همه در کنار موکب داران بودند تا خدمات رسانی به زائران مناسب تر از گذشته باشد.
وی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و سپاه امنیت را به‌خوبی در مرز ایجاد کردند، در این مسیر کمترین حادثه رانندگی نیز به وجود آمد، هیچگونه اقدام ضدامنیتی و حتی هشدار هم در این منطقه نداشتیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان نیز در این آیین با بیان اینکه امسال طی ۱۰ روز، ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو حامل مواکب از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند گفت: البته در این بین برخی نواقص هم وجود داشت که در تلاش برای رفع آنها برای اربعین سال آینده هستیم.

مکی یازع افزود: موکب‌داران همت کنند زمین‌های موقعیت آبادان تقسیم شود تا افرادی که توان ساخت آنها را دارند اقدام کنند تابتوانیم به زائران خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم زیرا اربعین حسینی در سال‌های پیش رو با ایام گرم سال مصادف می‌شود.

در اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب در مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کردند.