تهران- ایرنا- رویداد «روز ملی تجارت الکترونیکی» با هدف امیدآفرینی و ایجاد چشم‌انداز مشترک از آینده درخشان تجارت الکترونیکی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، صبح امروز (دوشنبه) رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی با هدف ایجاد محیط برای تعامل صاحبان کسب وکار و شبکه سازی، ترغیب سرمایه‌گذاران و نهادهای مالی برای سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی، معرفی فرصت‌های ایجاد شده توسط وزارت صمت برای رشد کسب‌وکارها در کشور، معرفی ظرفیت‌های داخلی تجارت الکترونیکی کشور به سرمایه‌گذاران و تجار داخلی و خارجی، ایجاد انگیزه برای منابع انسانی مستعد برای ورود به این حوزه کسب‌وکار و تقدیر از برترین شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک، توسط مرکز توسعه تجارت‌الکترونیکی آغاز به‌کار کرد.

در این رویداد که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی برگزار می‌شود، پنل‌ها و نشست‌های خبری متعددی برگزار خواهد شد. از اجزای اصلی این رویداد می‌توان به تشکیل نمایشگاه تجارت الکترونیکی و غرفه‌های اختصاصی به کسب و کارهای شرکت‌کننده، حضور مسوولان، بازدید عمومی مردم، عقد انواع تفاهم‌نامه‌های تجارت به تجارت (B۲B) و تجارت به دولت (B۲G) اشاره کرد.

در نمایشگاهی که در این رویداد برای بازدید مقامات و تعامل با کسب وکارها تشکیل شده، ۲۵ غرفه از کسب و کارهای برتر تجارت الکترونیکی حضور دارند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته تجارت الکترونیکی در کشور رشد ۴۸ درصدی داشته است.