تهران- ایرنا- جمعی از مدیران و مدرسان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در بیانیه‌ای خواستار پایان نسل کشی در غزه شدند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه جمعی از مدیران و مدرسان آموزشگاه های آزاد سینمایی کشور آمده است: «فاجعه نسل کشی اخیر در غزه، فاجعه‌ای فراتر از جنگ است.

آنچه مسلم است، این است که حتی جنگ‌ها هم قوانینی دارند که بر اساس آن حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی محترم شمرده می‌شود. استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر و کوچ اجباری بیش از یک میلیون شهروند، از جمله صدها هزار کودک شهر غزه، در یک منطقه جنگی پرجمعیت، به مکانی بدون آب و غذا با حداقل امکانات زنده ماندن را، نمی‌توان چیزی جز نسل کشی خواند.

جنایات آشکار رژیم غاصب اسرائیل در غزه، قلب هر انسان آزاده‌ای را در سراسر گیتی به درد می‌آورد.

ما مدیران و مدرسان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی از جامعه بشری و سازمان عفو بین‌الملل می‌خواهیم تا با اعمال تحریم بر علیه رژیم جنایتکار اسرائیل، وی را وادار کنند تا به قوانین جنگی و تعهدات بین‌المللی پایبند باشد و از حمله به کودکان، غیرنظامیان و ادامه این نسل کشی فجیع دست بردارد.

بدون شک، تاریخ در مورد واکنش ما به این چرخه بی پایان مرگ و ویرانی قضاوت خواهد کرد.»

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست‌ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته است.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به نهمین روز خود و تداوم پیروزی‌های کم نظیر رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند و ۹ هزار و ۴۲ نفر را مجروح کرد.

منابع خبری صبح امروز اعلام کردند که رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرده است. رژیم صهیونیستی در این حملات از جنگنده و توپخانه استفاده کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی ۴۵ شهروند فلسطینی را هم طی شب گذشته تا صبح امروز در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن بازداشت کرد.