به گزارش ایرنا، حسینعلی مقصودی روز یکشنبه در شورای راهبری تصادفات چهارمحال و بختیاری که با حضور سردار حسن مؤمنی رییس پلیسراه کشور برگزار شد، تاکید کرد: از این میزان ۱۳ کیلومتر مربوط به جاده شهرکرد به شلمزار، پنج کیلومتر در جاده بلداجی به گندمان در شهرستان بروجن و ۶ کیلومتر جاده بن به داران در شهرستان بن بوده است.
وی با اشاره به بهرهبرداری هفت کیلومتر دیگر از جاده شهرکرد به شلمزار تا ۱۰ روز آینده افزود: پنج کیلومتر از محدوده تقاطع هفشجان در جاده شهرکرد به سورشجان آماده بهرهبرداری است.
مقصودی تصریح کرد: تا یکماه آینده هفت کیلومتر از جاده شهرکیان به طاقانک شهرستان شهرکرد آسفالت و بهرهبرداری میشود.
وی با اشاره به ساماندهی خروجیها و ورودیهای شهرهای سفیددشت و فرادنبه شهرستان بروجن یادآور شد: این طرح در سفیددشت انجام شده است و در فرادنبه بهطول سه کیلومتر تا ۲ هفته دیگر تکمیل خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آماده شدن ۶ کیلومتر از باند دوم جاده لارک به شیخشبان در شهرستان بن در آیندهای نزدیک اظهار داشت: هماکنون ۱۵۰ کیلومتر احداث باند دوم در جادههای شریانی و مهم این استان در حال انجام است که تا پایان سالجاری ۲۸ کیلومتر آن به بهرهبرداری میرسد.
وی با اشاره به برقراری ردیف بودجهای ملی برای جاده ملی لردگان به ایذه با بار ترافیکی بیش از ۳۵ هزار انواع خودرو در شبانهروز گفت: این طرح تا ۲ سال قبل ردیف ملی نداشت اما در دولت سیزدهم برای اجرای این طرح بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شد.
مقصودی تاکید کرد: امیدواریم قطعات بعدی این طرح به سمت کارون۴ هر چه سریعتر به مناقصه گذاشته و عملیات اجرای ان شروع شود.
وی افزود: امید است در سفر بعدی رییسجمهور به چهارمحال و بختیاری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۵۰ کیلومتر احداث باند دوم در جادههای شریانی و مهم این استان با ۱۲ کیلومتر تونل تصویب شود.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته برای اقدامات راهداری در این استان ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شد که این اعتبار باید در سالجاری حداقل به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
روح الله غلامی تصریح کرد: در نیمه نخست سالجاری یکهزار و ۱۵۰ کیلومتر خطکشی در جادههای چهارمحال و بختیاری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد.
وی یادآور شد: در این مدت ۹ هزار و ۵۰۰ متر حفاظ بتُنی (نیوجرسی) با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در جادههای استان نصب شد.
معاون حملونقل ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یک درصد بار و ۲.۵ درصد ناوگان کشور در این استان فعال است و سالانه پنج میلیون تُن بار، چهار میلیون مسافر و پنج هزار تُن بار ترافیکی در استان جابجا میشود.
حسین مالکی به ایمنسازی ۲۰ مدرسه در حاشیه راههای چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: هماکنون سه مرکز معاینه فنی با انجام سالانه ۳۳ هزار ۴۵۱ فقره معاینه در استان فعالیت میکند.
وی اظهار داشت: هماکنون ۲۲ هزار راننده در ناوگان عمومی حملونقل عمومی چهارمحال و بختیاری فعال هستند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جُرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:برخی از جان باختگان در تصادفات با جادهها آشنا نیستند و در این راستا باید نقاط حادثهخیر آشکارسازی و رفع شود.
سید محمد موسوی تجهیز تمامی گشتهای پلیس به دستگاه الکلسنج تنفسی را ضروری اعلام و تاکید کرد: در این راستا علاوه بر اعتبارات دولتی از ظرفیت بیمهها، خیران نیکاندیش و جریمههای جایگزین حبس بهرهگیری شود.
وی با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ ترافیک با هدف ایمن شدن رانندگی افزود: در این راستا باید به تمامی رانندگان اتوبوس، کامیون و تاکسیهای درونشهری و برونشهری و رانندگان دستگاههای اجرایی آموزش داده شود.
موسوی تصریح کرد: اطلاعرسانی صحیح از اوضاع جوی، لغزندگی جاده و یا حوادث مهم ترافیکی، هماهنگی ساعات کاری دستگاههای اجرایی و مراکز آموزشی و اصناف با بار ترافیکی سنگین و همچنین پاکسازی حریم جادهها میتواند به ارتقای رانندگی و کاهش تصادفات کمک کند و در این راستا دادستانی آماده همکاری با ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری است.
وی یادآور شد: بههمین منظور راهاندازی سرویس ویژه کارمندان دستگاههای اجرایی میتواند در کاهش تردد خودروها در زمان ترافیک تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری یکهزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی دارد که از این میزان ۳۳۳ کیلومتر بزرگراه و بقیه راه اصلی است.
چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.