اصفهان-ایرنا- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی از اختیارات رییس جمهور است و نیاز به رای مجلس ندارد.

حسین محمدصالحی روز دوشنبه درباره دستور رییس جمهور مبنی بر تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور در گفت و گو با ایرنا افزود: تصمیم هیات دولت و شورای عالی فرهنگی برای راه اندازی سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزشی نیاز به رای نمایندگان ندارد اگر چه بطور معمول در این رابطه نظر مشورتی مجلس نیز در نظر گرفته می شود.

وی افزود: صرف نظر از کلیات طرح، بخشی از این تصمیم به معنای مجزا شدن سازمان سنجش کشور از زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در حال حاضر تعدادی از نمایندگان با این مسئله مخالف هستند.

محمدصالحی گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان یک نهاد علمی و نه دولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرایند سنجش و ارزیابی ورودی های دانشگاه ها و نیروهای مورد نیاز برخی نهادهای دولتی از جمله آموزش و پرورش را نظام دهی می کند و حفظ این کارکرد موضوع مهمی است.

نماینده مجلس ادامه داد: هیات دولت و شورای عالی فرهنگی این اختیار را دارند که سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی را راه اندازی کنند و این فرایند نیاز به رای مجلس ندارد.