تهران بزرگ - ایرنا - فرماندهی انتظامی و روسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ با برپایی میز خدمت در مسجد «حسین شهید» به درخواست ۱۰۰ نفر از شهروندان پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میز خدمت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ عصر یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور روسای پلیس اماکن، پیشگیری، آگاهی و دیگر پلیس‌های تخصصی این فرماندهی در مسجد «حسین شهید» خیابان استاد حسن بنا برپا شد.

بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان در این محل حضور پیدا کرده و مشکلات خود در زمینه پلیس امنیت اخلاقی، راهور و دیگر پلیس‌های تخصصی مطرح کردند تا مسوولان پلیس پایتخت درخواست آنها را بررسی و دستورهای لازم را برای حل مشکلات ایشان صادر کنند.

امام جماعت این مسجد در حاشیه برپایی این برنامه گفت: قدمت مسجد بالای ۴۲ سال و در سال ۱۳۶۰ بنا شده است البته کار بازسازی آن را ۱۵ سال قبل انجام دادیم.

حجت‌الاسلام محمد بلندی با اشاره به اینکه مسجد «حسین شهید» از جمله مساجد ریشه‌دار است و یکی از افراد قدیمی محله زمین را تملیک و در اختیار مسجد قرار داد، ادامه داد: اجتماع نمازگزاران در شب‌های معمولی بالای ۳۰۰ نفر است که در مناسبت‌های خاص خیلی افزایش پیدا می‌کند.

امام جماعت مسجد حسین شهید تاکید کرد: بافت این محله بخصوص خیابان‌های روبروی مسجد فرهنگی و مذهبی است، در این بافت فرهنگی عموم نمازگزاران چهره‌های فرهنگی، اساتید دانشگاه، کسبه و تاجران هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند که از نظر فرهنگی، اجتماعی و امنیتی فضای خوبی داشته باشند، گفت: دوربین طرح زوج و فرد در ابتدای خیابان مسجد نصب شده و با توجه به اینکه برخی نمازگزاران از خیابان ریحانی و میدان ملت در این مسجد حضور پیدا می‌کنند، دچار مشکل شده و جریمه می‌شوند لذا انتظار داریم محل دوربین عوض شود.

حجت‌الاسلام بلندی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد باید ملاحظاتی برای ساکنان در نظر گرفته شود، افزود: در این محله دو گره ترافیکی شدید داریم که برخی مواقع مسیر پنج دقیقه‌ای را باید طی ۲۰ دقیقه طی کنیم.

به گفته وی، ترافیک صبحگاهی شدید به سمت هروی و غروب‌ها نیز از هروی به سمت پایین را شاهد هستیم که می‌توان با نصب چراغ قرمز و یا حضور ماموران راهنمایی و رانندگی حجم این ترافیک را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه قدردان زحمات همه تلاشگران حوزه تامین امنیت هستیم، تاکید کرد: نگاه رسیدگی به مشکلات مردم را باید جدی گرفت چون وقتی مردم حس کنند که پلیس کنار آنها حضور دارد، به نظام و انقلاب و خادمان خود امیدوارتر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت هم حضور داشت علاوه بر رسیدگی به مشکلات شهروندان و دیدار چهره به چهره با آنها از از خانواده شهیدان «شهید طلبه آرمان علی‌وردی»، «شهید امر به معروف محمد محمدی» و «شهید دفاع مقدس عباس درودی» با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.