تهران- ایرنا- در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد در ارائه حمایت‌ها و مشوق‌ها برای ایجاد یا توسعه طرح‌های کسب وکار و ایجاد اشتغال، اولویت را به جمعیت فعال در مناطق دریامحور اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز- دوشنبه ۲۴ مهر ماه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بندهای (الف)،(ب)،(پ) ماده ۶۰ موافقت کردندو بند الحاقی این ماده برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

در موضوع اقتصاد دریامحور ماده ۶۰ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور هدایت جمعیت و فعالیت های آب بر و صادرات گرا به قلمروهای مستعد جنوب کشور در چهارچوب اسناد آمایش سرزمین و اسناد مدیریت یکپارچه سواحل، اقدامات زیر انجام می شود:

الف- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در ارائه حمایت ها و مشوق ها برای ایجاد یا توسعه طرح های کسب وکار و ایجاد اشتغال، اولویت را به جمعیت فعال در این مناطق اختصاص دهد.

ب- وزارت نیرو موظف است آب مصرفی صنایع مستقر در استانهای ساحلی جنوب کشور را از طریق احداث تأسیسات آب شیرین کن رأساً یا با مشارکت بخش خصوصی تأمین نماید.

پ- وزارتخانه های نفت و نیرو مکلفند برق و گاز مورد نیاز شهرک های صنعتی، پالایشگاه ها، پتروپالایشگاه ها، مجتمع های فولادی و شهرک های شیلاتی و آبزی پروری در این مناطق را به صورت پایدار تأمین نمایند.

ت- حذف گردید.

بند الحاقی این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد در این بند الحاقی آمده است:دولت مکلف است نسبت به واگذاری عرصه و ایجاد زیرساخت، اعطای تسهیلات، اعمال معافیت ها و مشوق های لازم در سواحل جنوبی به استانها برای توسعه فعالیتهای اقتصاد دریامحور براساس آیین نامه ای که به تصویب هیأت وزیران می رسد، اقدام نماید.