تهران- ایرنا - کره جنوبی بزرگترین نمایشگاه دفاعی و نظامی خود را در هفته جاری برگزار خواهد کرد و هدف سئول هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت بازار فروش سلاح و تجهیزات نظامی ساخت کره جنوبی اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بیزنس استاندارد، نمایشگاه دفاعی و فضایی بین المللی دو سالانه سئول روز سه شنبه درحالی بازگشایی خواهد شد که برگزارکنندگان می گویند شرکت های بیشتری نسبت به سال های گذشته در آن شرکت خواهند کرد و علاوه بر آن بمب افکن آمریکایی B-۵۲ نیز همزمان در فرودی نادر در یکی از پایگاه های هوایی این شبه جزیره خواهد بود.

لی جونگ هو رئیس برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد نمایشگاه امسال برای کمک به کره جنوبی در تحقق اهدافش در راستای تبدیل شدن به چهارمین کشور صادرکننده تسلیحات نظامی در جهان طراحی شده است.

وی افزود قرار است بیش از ۴۵۰ مقام نظامی از ۵۴ کشور جهان در کنار صدها هزار متخصص در این نمایشگاه شرکت کنند.

رئیس برگزاری نمایشگاه همچنین تاکید کرد این فرصتی برای صنعت دفاعی کره جنوبی است تا توجه جهان را به سوی خود جلب کند و گامی بزرگ رو به جلو بردارد.

دولت کره جنوبی با هدف دستیابی به ۲۰ میلیارد دلار صادرات نظامی در سال جاری پس از فروش ۱۷.۳ میلیارد دلاری سلاح در سال گذشته از جمله قراردادهای بزرگ با لهستان برای فروش تانک، هویتزر، هواپیماهای جنگی و موشک این نمایشگاه را برگزار می کند.

کره جنوبی در سال های اخیر به زحمت نهمین کشور در صادرات تجهیزات دفاعی و نظامی بود اما یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور خواستار توسعه در این زمینه شده است.

ماه گذشته کره جنوبی مراسم رژه نظامی نادری برگزار کرد که در آن هزاران سرباز و تانک ساخت داخل و توپخانه از کره جنوبی به همراه ۳۰۰ سرباز آمریکایی از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر در پایگاه های کره جنوبی شرکت کردند.

باوجود این یک گروه فعال حقوق بشری کره جنوبی گفت برنامه ای برای اعتراض به این نمایشگاه دارد و تجارت اسلحه را " انگلی " خواند که از رنج مردمانی در مناقشات اوکراین، اسرائیل و فلسطین تغذیه می کند.