تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۹ گفت: پس از گذشت ۲۲ سال، ۵۲ هزار مترمربع زمین در راستای احقاق حقوق بیت المال باز پس گیری شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی روز دوشنبه اظهار کرد: در سال ۱۳۸۰ توافقی فی ما بین مالکین زمینی در محدوده ناحیه سه این منطقه با شهرداری تهران انجام و بخشی از ثمن معامله نیز پرداخت می‌شود اما طی ۲ دهه گذشته پیگیری از سوی شهرداری تهران در راستای اخذ سند صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: متاسفانه مالکین اقدام به واگذاری ملک مذکور به اشخاص غیر کردند که نهایتا سند ملک به نام یکی از شرکت‌های وابسته به یک وزارتخانه منتقل می‌شود.

فرهادی با اشاره به اینکه اداره حقوقی منطقه ۱۹ در سال ۹۹ اقدام به طرح دعوی کیفری علیه واگذار کنندگان و توقیف سند ملک مذکور می‌کند، افزود: با حمایت دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه امور شهرداری‌ها در نهایت سند ملک متوقف و با دقت نظر قضات قوه قضاییه رای قطعی به محکومیت مالکین اولیه صادر شد.

وی یادآور شد: شهرداری منطقه ۱۹ با همکاری مرکز حقوقی شهرداری تهران اقدام به طرح دعوای حقوقی و ابطال اسناد صادره و منتقل شده و الزام مالکین اولیه به تنظیم سند به نام شهرداری تهران کرد.

به گفته وی، در این خصوص نیز رای قطعی له شهرداری تهران از محاکم تجدید نظر استان تهران صادر شد.

شهردار منطقه ۱۹ تاکید کرد: مساحت این زمین بیش از ۵۲ هزار مترمربع و ارزش آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

ساماندهی و بهسازی معابر نیروی هوایی

شهردار منطقه ۱۳ نیز اعلام کرد: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه محله‌ای، خیابان‌ها و معابر محدوده سی‌متری نیروی هوایی واقع در محله امامت ساماندهی و بهسازی شد.

محمدهادی علی احمدی گفت: خیابان و محدوده معابر سی متری نیروی هوایی در محدوده این منطقه با انجام اقدامات ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری به عنوان یکی از محورهای اصلی و پر تردد در مرحله آماده سازی است.

وی افزود: معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۳ با همکاری ناحیه ۳ اقدام به پیاده روسازی خیابان‌های نیشابور، ابوریحان ضلع غرب، جدیدی، تیموری فر کرده است.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار کرد: با هدف بهبود وضعیت معابر و اجرای پروژه های توسعه محله‌ای، عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت شامل بسطامی غربی، رستگار صولتی حدفاصل هشتم تا امامت اجرایی شد.

وی، احداث سرویس بهداشتی مسیل منوچهری پاتوق محل منوچهری، بهسازی پل‌های عابر واقع در مسیل منوچهری، مرمت و بازسازی نقاشی دیواری و منظر شهدا با زیرسازی سیمانکاری سی‌متری نیرو هوایی تا خیابان ابوریحان، نورپردازی و احداث المان نوری سیمتری نیروی هوایی تقاطع امامت، نورپردازی و احداث المان نوری میدان امامت از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح عنوان کرد.