احمد صفری محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۱ درصد از سهم خرابی شدید رویه آسفالتی راههای شریانی معادل یکهزار و ۱۶۰ کیلومتر به اصفهان تعلق دارد و این استان رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.
مجری پروژههای روکش آسفالت راه های شریانی اداره کل راهداری اصفهان ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای اجرای طرحهای لکه گیری و روکش آسفالت گرم در مقاطع دارای خرابی شدید و اولویت دار در جادههای اصفهان- شهرضا به طرف آباده، اردکان نایین- اردستان-کاشان، اصفهان- میمه به طرف دلیجان، مبارکه- بروجن، شهرضا- گلشن- دهاقان، مبارکه- طالخونچه- شهرضا، زرین شهر- شهرکرد، فولادشهر- نجف آباد و مسیر نایین- انارک انجام شده است و امیدواریم با تامین بهموقع و کافی اعتبارات مورد نیاز در موعد مقرر اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه بهسازی و آسفالت مسیر مبارکه - بروجن به طول ۴۵ کیلومتر با استفاده از آسفالت ترکیبی گرم و «SMA » مورد نیاز است، گفت: استفاده از فناوریهای جدید تولید آسفالت در این پروژه از جمله آسفالت SMA برای تحمل بار سنگین عبوری از این محور موجب افزایش عمر و بهبود کیفیت روسازی رویه آسفالتی خواهد شد.
صفری محمدی با بیان اینکه نگهداری راههای شریانی بهعنوان سرمایه ملی و خط قرمز راهداری است، افزود: جاده سمیرم-شهرضا و طالخونچه- شهرضا به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز، در صورت تامین اعتبار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی گفت: عملیات بهسازی جاده شهرضا- آباده حدفاصل تقاطع شاهزاده علی اکبر به شهرضا، مسیر زرین شهر- شهرکرد، فولادشهر- نجف آباد- تیران، جاده قدیم قم- کاشان، کمربندی شرق اصفهان، راه اصفهان- نائین- انارک نیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای اصفهان قرار دارد و امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم آسفالت این مسیرهابه اتمام برسانیم.
به گزارش ایرنا استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است.