تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کبدی در واکنش به انتقاد برخی مبنی براینکه دلیل اعتراض نکردن او در فینال بازی برابر هند، پذیرش سرمربیگری یک تیم باشگاهی هندی بود، گفت: این انتقادها ناشی از عقده‌های شخصی بود. در غیر این صورت چرا بعد از بازی‌های جاکارتا چنین انتقادی نکردند.

غلامرضا مازندرانی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره حاشیه‌های رخ داده در فینال مسابقات کبدی در بازی‌های آسیایی بین تیم ملی کشورمان و هند، اظهار داشت: در قوانین کبدی آماتور، برخلاف کبدی حرفه‌ای، داور حرف اول و آخر را می‌زند. داور رای را اعلام کرد و در زمینه اشتباه یا درست بودن آن بحثی نداریم؛ اما زمانی که داور رای را اعلام کند باید اجرا شود و این همه وقفه و اعتراض نسبت به رای داور نباید در کبدی آماتور باشد.

وی افزود: همچنین در این مسابقات بحث ویدئو چک مطرح شد که جزو کبدی آماتور نیست. در بخش قوانین کبدی حرفه‌ای اگر مهاجم به لابی برود بازی متوقف می‌شود و امتیاز به نفع تیم ماست که البته امتیاز ندادند. طبق قوانین کبدی آماتور باید امتیاز را به هند می‌دادند و داور امتیاز را به اشتباه مساوی اعلام کرد. قوانینی داریم که نباید بازیکن ذخیره از نیمکت بلند شود یا حتی تمام بازیکنان هند اعتراض کنند و باید داور به آنها کارت زرد می‌داد.

سرمربی تیم ملی کبدی عنوان کرد: ما روی آن صحنه اعتراض نکردیم و نظر داور هر چه هست قبول کردیم. براساس قوانین آماتور نظر داور درست بود و ما اشتباه فردی داشتیم؛ اما در بخشی که بازیکنان و کمک مربی وارد زمین تیم حریف می‌شوند و حتی به بحث با هیئت ژوری می‌پردازند داور باید کارت زرد می‌داد و اگر این جرایم لحاظ می‌شد امتیاز فنی به ما می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه از عملکرد بازیکنانم در بازی با هند راضی نبودم، خاطرنشان کرد: ما در حمله خوب و در بخش دفاعی فوق‌العاده ضعیف بودیم. علی‌رغم تمرینات در دفاع کم تعداد بودیم. بازیکنان با تجربه را پس از قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی به تیم ملی تزریق کردیم؛ اما در دیدار با هند عملکرد خوبی نداشتند و در حد انتظار ظاهر نشدند. نتیجه و شکست برابر هند را می‌پذیرم و اگر ضعف و کاستی بود شخصا قبول دارم.

مازندرانی در پاسخ به این پرسش که برخی عنوان کردند که چرا سرمربی تیم ملی در طول بازی به ناداوری‌ها اعتراض نکرد و آیا دلیلش حضورتان به عنوان مربی در لیگ هند بود، پاسخ داد: این مسائل را افرادی که مشکل شخصی دارند مطرح می‌کنند. بعد از کسب طلا در جاکارتا و شکست هند من با یکی از تیم‌های لیگ برتری هند در لیگ ستارگان هند قرارداد بسته بودم. در آن زمان چرا چنین چیزی را مطرح نکردند و الان که شکست خوردیم عنوان کردند که چرا من در طول بازی اعتراض نکردم.

وی ادامه داد: اگر این افراد می‌خواستند زوایه بگیرند همان موقع با کسب طلا و قراردادم با تیم هندی که بعد از مسابقات وارد مذاکره شده بودم باید زاویه می‌گرفتند. برخی افراد عقده شخصی داشتند. در طول مسابقه من کارت سبز گرفته بودم و امکان داشت با اعتراض بیشتر کارت زرد می‌گرفتم و برای همین اعتراض نکردم. یکی دو بار بلند شدم؛ اما داور به من تذکر داد و مسائل را به کمک مربی اعلام می‌کردم. درحالی که این همه تیم هند اعتراض کرد به آنها اصلا تذکر ندادند. این روال نیست که با اعتراض نتیجه را تغییر دهیم و باید مجموعه داوری خودش تصمیم بگیرد.

سرمربی تیم ملی کبدی درباره مدیریت عباس اورسجی به عنوان رئیس کبدی آسیا در طول مسابقات، گفت: از همان دوستانی که تخصص ندارند در این زمینه بپرسید. در واقع صلاحیت کمیته ملی المپیک است تا این موضوع را بررسی کند و عملکرد رئیس کبدی آسیا را نقد و بررسی کند و در صلاحیت مربی نیست. انتظاراتی داشتیم و دوست داشتیم تا در بخش داوری حق ما دیده شود.