کرمان - ایرنا - رویداد فرهنگی تولید پوستر فتح‌المبین همزمان با مبارزه بی‌امان ملت مظلوم فلسطین در غزه در برابر رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی روزهای ۲۷ و ۲۸ مهر در کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، دیار کریمان زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با برگزاری رویداد هنری و فرهنگی تولید پوستر فتح المبین در روزهای آتش و خون، همدردی و هم گامی خود را با مردم ستمدیده فلسطین اعلام می کند.

این رویداد فرهنگی که از هنر مقاومت در برابر رژیم جعلی اسرائیل الهام گرفته شده با شرکت هنرمندانی از استان های جنوبشرق کشور در گلزار شهدا و جوار مرقد پاک سردار دلها آغاز می شود.

رییس حوزه هنری استان کرمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رویداد منطقه ای تولید پوستر فتح المبین با محوریت فلسطین و با شرکت ۴۰ هنرمند از پنج استان یزد، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار می شود.

مجتبی اسدی تصریح کرد: این رویداد از ۲۷ مهرماه به مدت ۲ روز و در محورهای فلسطین آزاد، عملیات طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست ها و در بخش های گرافیک، تصویر سازی و حروف نگاری انجام می شود.

رییس حوزه هنری استان کرمان تاکید کرد: رویداد منطقه ای فتح المبین به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و با مشارکت شهرداری کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایتخت مقاومت جهان اسلام و در جوار مزار مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در مدت برگزاری رویداد فتح المبین شرکت کنندگان در کارگاهی زیر نظر ۲ نفر از اساتید به طراحی و تولید پوستر می پردازند.

اسدی خاطر نشان کرد: آثار تولیدی در این رویداد به صورت حقیقی و مجازی در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی اکران خواهند شد.

وی اظهار داشت: ایده رویداد فتح‌المبین از دیوارنگاره وَ فتح قَرِیب که بر دیوار حائل فلسطین اشغالی در روز قدس توسط هنرمندانی از کشورهای مصر، لبنان، فلسطین، سوریه، ایران و الجزایر ترسیم شده، گرفته شده‌ است.