کاشان_ ایرنا_ رییس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان گفت:امسال ۱۱ هزار و ۹۹۸ سند مالکیت در شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است و در این زمینه در رتبه های برتر بین شهرستان های استان اصفهان هستیم.

محمدعلی ناظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:امسال ۴۰ سند مالکیت دولتی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد:علت کاهش صدور اسناد مالکیت دولتی در ۶ ماه نخست سال جاری عدم مشارکت سایر دستگاه های دولتی بوده که اکنون با هم افزایی خوبی که ایجاد شده تا پایان سال جاری این عقب ماندگی جبران می شود.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان بیان کرد:همچنین در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ سند موقوفه با رشد منفی ۵۸ درصدی در شهرستان صادر شد، به همین منظور مناقصه در استان اصفهان در حال برگزاری است تا بتوان با استفاده از ظرفیت شرکت های مشاور روند ثبت املاک موقوفه تسریع شود، هدفگذاری ما تا پایان سال جاری صدور ۸۰۰ فقره سند برای املاک وقفی کاشان است.
ناظمی گفت:صدور ۴۵ سند مالکیت قانون ساماندهی با رشد ۸۸درصدی و ۲۴۸ سند مالکیت زراعی با رشد ۱۵۰ درصدی از دیگر اقدامات انجام شده در ۶ ماه نخست سال جاری است.

وی از آرشیو الکترونیکی ۹۵ درصد اوراق خبر داد و افزود: بیش از پنج میلیون و ۱۱۸ هزار برگ در فرایند آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی صادر شده است.

وی اظهار کرد:فرآیند آرشیو الکترونیکی دفاتر املاک با اسکن ۷۷۸ هزار صفحه به اتمام رسیده است.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان از رشد ۲۵ درصدی استعلامات الکترونیکی نیز خبر داد و گفت: همچنین مکاتبات الکترونیکی مراجع قضایی از هفت هزارو ۷۲۱ مورد در سال قبل به ۹ هزار و ۱۱۳ مورد در سال جاری رسید که ۱۸ درصد رشد داشته است.

ناظمی افزود:امسال ۲ هزارو ۳۵۵ سند مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته و کاشان در این زمینه رتبه نخست استان اصفهان را داراست.

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون ۳۷ هزار و ۹۶۲ پرونده تایید شده قانون تعیین تکلیف در کاشان صادر شده اظهار داشت: همچنین ۳۴ هزار و ۷۸۳ مورد آرای قانون تعیین تکلیف صادر شده است.

مدیر ثبت اسناد و املاک کاشان گفت: پرونده‌های باقیمانده قانون تعیین تکلیف سه هزارو ۱۷۹ مورد است که نسبت پرونده‌های باقیمانده به کل پرونده‌ها هشت درصد است، در این زمینه رتبه خوبی نداریم، علت آن اشکال در ساختار اداره و همچنین قولنامه ای بودن املاک مطرح شده در قانون تعیین تکلیف کاشان و عدم معرفی مالک رسمی است.
وی اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۷۲شرکت و ۹ موسسه غیرتجاری در کاشان ثبت شد که در زمینه ثبت شرکت‌ها رتبه های نخست استان اصفهان را داریم.
ناظمی گفت: ۳۴ دفتر اسناد رسمی، ۱۶دفتر ازدواج و هشت دفتر ازدواج و طلاق در کاشان وجود دارد.

مدیر ثبت اسناد و املاک کاشان بیان کرد: در این مدت ۲۲مورد بازرسی از دفاتر ازدواج (۳۷ درصد رشد) ۱۲مورد از دفاتر طلاق با ۵۰درصد رشد، ۶۰مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی با ۱۵ درصد در کاشان انجام شد.
ناظمی گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر در این اداره مشغول به فعالیت هستند و یک درصد پست‌های سازمانی خالی است.
وی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک کاشان شامل واحد ثبتی املاک و اداره ثبت شرکت‌ها ، موسسه‌های غیرتجاری ، اداره اجرای مفاد اسناد رسمی و همچنین اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، اداره نقشه‌برداری و کاداستر و امور اداری و پشتیبانی است.

اداره ثبت اسناد و املاک کاشان در سال ۱۳۲۰ تاسیس شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.