ارومیه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب طی نیمه نخست امسال در مناطق محروم استان توزیع شده و مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است.

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع این تعداد کتاب با موضوعات مختلف، در مناطق محروم استان با هدف اشاعه ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم انجام شده است.

وی اظهارکرد: همچنین بیش از ۳۲۰ هزار جلد کتاب در مناطق محروم به شهروندان و روستاییان آذربایجان غربی امانت داده شده است.

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار نفر عضو کتابخانه های آذربایجان‌غربی هستند، ادامه داد: امسال نیز حدود ۳۸ هزار عضو جدید در کتابخانه های استان عضو شده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این استان دارای ۲بخش مستقل ویژه نابینایان در شهرستانهای ارومیه و خوی است که در مجموع ۳۶۴ عضو نابینا و کم بینا از خدمات این بخش ها استفاده می کنند.

معصومی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری حدود ۲۰۰ منبع برای بخش نابینایان ارسال شده است، گفت: همچنین برنامه های فرهنگی ترویجی متنوع متناسب با این اقشار در بخش نابینایان انجام می شود.

وی افزود: مجموع آمار منابع موجود در بخش های نابینایان نیز یک هزار و ۶۶ نسخه کتاب بریل و ۱۵ هزار و ۶۱۶ عنوان کتاب گویا است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است، که ۷۴ کتابخانه از ابن تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ باب نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است؛ از ۲۷ باب کتابخانه‌ای که تحت نظارت است، ۲۳ باب به صورت مشارکتی و چهار باب نیز به صورت کتابخانه عمومی دارای مجوز، فعالیت می‌کنند.