تهران- ایرنا- تعدادی از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون و پیشکسوتان این عرصه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از داریوش مهرجویی به عنوان یکی از مفاخر سینمای ایران نام بردند و مرگ او را باورناپذیر خواندند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آیین تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر با حضور جمع زیادی از هنرمندان و شخصیت‌های هنری و سینمایی کشور صبح امروز چهارشنبه -۲۶ مهرماه- مقابل تالار وحدت با اجرای بهرام رادان برگزار شد.

سینماگرانی چون مهران مدیری، محمدرضا گلزار، پارسا پیروز فر، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، احمدرضا درویش، محمد مهدی عسگرپور، داریوش فرهنگ، رضا درمیشیان، مسعود کرامتی، بهرام رادان، محمد علی نجفی، علی مصفا، جعفر پناهی، محمد رسول اف، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، دانش اقباشاوی، محسن امیریوسفی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب دهقان‌نسب، مانی حقیقی، مازیار میری، هانیه توسلی، محمدرضا دلپاک، ابوالحسن داودی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، مسعود اطیابی و... از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

مهرجویی آغازگر یک جریان سینمایی در کشور بود

شبنم قلی‌خانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در حاشیه این آیین تشییع در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا از مرحوم داریوش مهرجویی به عنوان یکی از گنج‌های سینما و هنر کشور نام برد.

وی افزود: آقای مهرجویی از گنج‌های هنری کشور بود که به فجیع‌ترین شکل ممکن از بین رفت. لازم است از چنین هنرمندانی به خوبی حفاظت شود. خیلی بی‌درایتی است که در نگهداری و حفاظت از سرمایه‌های ملی هنری یک کشور اینقدر سهل‌انگاری شود. افرادی این چنینی باید حفاظت شوند.

قلی‌خانی گفت: آقای مهرجویی یک جریان سینمایی در کشور درست کرد و هنر این کشور به آن افتخار می‌کند. تمام آثار مهرجویی تاثیرگذار در کل هنر سینمای کشور هستند و هیچ کدام را نمی شود نادیده گرفت.

قلی‌خانی ادامه داد: مهرجویی کارهایی برای سینمای ایران کرد و آثاری از خود به یادگار گذاشت که بی‌نظیر بودند. کسی نمی‌تواند همانند او باشد. داریوش مهرجویی هنرمند ارزشمند و ماندگار سینمای ایران بود که لازم بود از او به خوبی مراقبت و محافظت شود.

هنوز مرگ مهرجویی را نتوانسته‌ام باور کنم

جمشید گرگین مجری تلویزیون و بازیگر هم گفت: هنوز مرگ مهرجویی را نتوانسته‌ام باور کنم. اصلا فکر می‌کنم یک توهم است و چنین چیزی را اصلا باور نمی‌کنم.

وی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: به بدرقه مهرجویی آمده‌ام اما چیزی نمی‌توانم بگویم. آنقدر فاجعه عظیم است که اصلا نمی‌توان درباره‌اش چیزی گفت.

مهرجویی از شاخص‌ترین کارگردان‌های سینمای مدرن بود

حبیب دهقان‌نسب بازیگر سینما و تلویزیون هم گفت: داریوش مهرجویی یکی از شاخص‌ترین و بزرگترین کارگردان‌های سینمای ما بخصوص در رابطه با سینمای مدرن و نوین بود. از کسانی بود که اولین قدم‌ها را برداشت و دین بزرگی بر سر سینمای ایران دارد. مهرجویی فیلم‌هایی که ساخت عمیق و تاثیرگذار بود و از معدود کارگردان‌هایی بود که متاسفانه فیلم‌هایش در طول زمان کاری با مشکل مواجه شد.

وی افزود: مهرجویی یکی از کارگردان‌هایی بود که چه در زمان کاری و چه با این مرگ فجیعی که دچار آن شد خیلی مظلوم واقع شد.

دهقان‌نسب گفت: مهرجویی سینمای درست و واقعی را به سینمای ایران آموخت. سینمای درستی که ما به دنبالش بودیم و مردم در انتظار آن بودند. امیدواریم راه فیلمسازی ایشان با نسل جوان خیلی خوبی که وارد سینما شدند، تداوم پیدا کند.

پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر با حضور جمعی از شخصیت‌ها و هنرمندان مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاکسپاری شد.