ارومیه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان برای پنج دهک اول در استان گفت: ۵۷۴ هزار نفر در استان از این طریق بیمه شده اند.

فریده جعفری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از سال جاری، پوشش بیمه همگانی برای پنج دهک درآمدی در کل کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی رایگان بوده است.

وی اضافه کرد: بیمه همگانی سلامت برای افرادی است که هیچ نوع بیمه دیگری نداشته باشند.

وی اظهار کرد: همچنین افرادی که تمایل به این امر دارند و دهک بندی آنها مشخص نشده، می‌توانند تا زمان تعیین دهک بندی به مدت یک ماه از بیمه رایگان استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، افراد برای ثبت نام باید به دفاتر بیمه سلامت یا پیشخوان دولت مراجعه و نام نویسی کنند.

جعفری گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر است که در نیمه نخست امسال، برای هزینه درمان این تعداد بیمه شده، ۱۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

وی افزود: این در حالی است که هزینه سالانه بیمه همگانی سلامت برای هر نفر در دهک دهم که حق بیمه کامل را پرداخت می‌کند، ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال (یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان) در سال است که این رقم برای دهک های پایین‌تر کمتر می شود.

وی اضافه کرد: برای دهک نهم ۵۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد و دهک ششم ۲۰ درصد این مبلغ سالانه دریافت می شود و دهک های بعدی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر، یک هزار و ۹۲۸ مرکز در استان طرف قرارداد این بیمه هستند و علاوه بر آن، ضمن طرف قرارداد بودن همه بیمارستان های دولتی، ۹۰ درصد هزینه های بستری افراد در آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.