اصفهان– ایرنا –جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از امحاء ۶ تُن انواع مواد مخدر کشف شده در نیمه نخست امسال که غیرقابل استحصال دارویی بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز چهارشنبه در آیین امحای مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: مواد مخدر امحاء شده شامل مقادیر قابل توجهی تریاک، حشیش، هروئین، شیشه، شیره و تُفاله تریاک و گُل بود.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی اصفهان در ۶ ماه نخست سالجاری ۳۴ تُن انواع مواد افیونی را که قاچاقچیان قصد عبور آنها از محورهای مواصلاتی استان داشتند، کشف کردند.

سردار هاشمی‌فر ادامه داد: در همین مدت با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر ماموران انتظامی ۵۱ باند قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم و ۱۸۸ قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند .

این مقام انتظامی از توقیف ۳۵۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل مواد مخدر نیز خبر داد و گفت: در همین مدت یکهزار و ۶۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه با خُرده فروشان در سطح محلات استان نیز به اجرا درآمد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح‌ها ۶ هزار و ۹۶۸ خُرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی و سه هزار و ۱۴۳ معتاد متجاهر هم جمع‌آوری شدند.