بغداد - ایرنا - رئیس اتحادیه مجالس عربی وضعیت کنونی فلسطین را تهدیدی برای کل منطقه دانست و از جامعه جهانی خواست که فوراً برای توقف جنگ در غزه مداخله کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، « محمد الحلبوسی» رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عربی که رئیس مجلس عراق نیز هست در سخنان خود در افتتاحیه سی و پنجمین نشست اضطراری اتحادیه مجالس کشورهای عربی که به منظور بررسی وضعیت غزه در بغداد برگزار شد، افزود: امروز در شرایط استثنایی دور هم جمع شده ایم که رژیم غاصب صهیونیستی ظلم خود را بصورت علنی آشکار کرده است و بصورت واضح چهره نژادپرستانه، جنایتکار خود را به نمایش می گذارد و آشکارا حقوق بشر و تمامی ارزش های اخلاقی و انسانی و دین و عدالت جهانی که صرف نظر از رنگ، نژاد، مذهب و تعلقاتشان در میان همه انسان ها باید جاری باشد را زیرپا گذاشته است.

وی افزود: وظیفه ملی، عربی و اسلامی ما به‌عنوان نمایندگان ملت‌ها و آرزوها و آرمان‌های آن‌ها این است که دست به دست هم بدهیم و با هم کار کنیم تا یک موضع جمعی قاطع و مؤثر برای مهار رژیم خون‌ آشام اسرائیل اتخاذ کنیم و آن را به خاطر عواقب اقدامات جنایت کارانه اش و اعمال وحشیانه اش علیه مردم بی دفاعی که به هویت، فرهنگ و سرزمین خود متکی هستند را پاسخگو کنیم.

رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عربی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی فلسطین کل منطقه عربی را تهدید می کند و آن را در کوره جنگی ویرانگر می اندازد که در آن، اظهارات محکومیت و نکوهش هیچ فایده ای نخواهد داشت، افزود: این شرایط مستلزم اتخاذ تصمیمات قاطع است که به جریان جاری و حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که هفت دهه است ادامه دارد، پایان دهد.

الحلبوسی از جامعه جهانی و وجدان های آزاد جهان خواست که برای توقف جنگ و اقدامات نظامی و قتل عام های وحشناک علیه برادران فلسطینی فورا مداخله کنند و برای رساندن کمک های فوری بشردوستانه، غذایی و پزشکی به مردم غزه وارد عمل شوند.

وی افزود: تنها راه حل این درگیری مزمن، احیای حقوق مسلم و کامل مردم فلسطین است که مهمترین آن ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

همچنین «محسن المندلاوی » نایب رئیس مجلس عراق که عنوان ریاست هیات پارلمانی این کشور در این نشست شرکت کرده بود، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را مایه شرمساری و در زمره جنایات جنگی دانست .

وی تاکید کرد که فلسطین موضوع محوری مردم عراق است و آنچه در فلسطین اتفاق می افتد نیازمند اتخاذ یک موضع یکپارچه و قاطع، شجاعانه و استثنایی است .

المندلاوی از جامعه جهانی خواست برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی و تضمین حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور خود در سرزمین هایشان اقدامی فوری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برقراری روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اشغالگر اسرائیل باعث لجاجت و گستاخی بیشتر این رژیم و تضعیف موقعیت یکپارچه اعراب شده است، گفت: هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم خونخوار صهیونیستی یک جنایت جنگی تمام عیار و عملی است که بشریت را شرمسار می کند و شرم آور تر اینکه عامل آن محاکمه نمی شود.

سی و پنجمین نشست اضطراری اتحادیه مجالس کشورهای عربی به منظور بررسی وضعیت غزه امروز با حضور روسای پارلمان های کشورهای عربی در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.