بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: گسست علمی بین آموزش و پرورش و دانشگاه در تمام سطوح وجود دارد و ورود دانشگاه آزاد اسلامی برای پوشش این فاصله اقدامی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری شامگاه چهارشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس جدید این دانشگاه در بوشهر اظهار کرد: حرکت دانشگاه آزاد به سمت مدرسه کار بسیار خوبی است که رشد علمی متناسب با تحصیلات دانشگاهی را در بین دانش آموزان رقم‎ می‌زند.

وی بیان کرد: در توجه دانشگاه به مقطع متوسطه دوم، دانش آموزان از همان ابتدا با رشته‌های دانشگاهی مانند نفت، گاز و هسته‌ای آشنا می‎شود که به تناسب ظرفیت استان بوشهر در این رشته‌ها آمادگی لازم برای تبادل وزارت نفت وسازمان انرژی اتمی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: هر کشور برای اینکه بتواند در شرایط کنونی در هندسه مدیریت جهان نقش آفرین و برای نظم آینده سهم مهندسی داشته باشد نیاز به مولفه های گوناگون قدرت دارد.

صفایی بوشهری ادامه داد: یکی از مولفه‌های مهم قدرت علم، دانش، فناوری و تولید محصولات فناورانه و استراتژیک است که تحقق این مهم نیازمند توانمندی‌های لازم در زیرساخت‌های علمی است.

وی افزود: برای این مهم باید از پیش دبستانی تا دوره های بالای آموزش عالی، فضاسازی برای نتایج و محصولات دانشی باشد که دستاورد این رویکرد تولید علم و هم تولید محصولات فناورانه موردنیاز ملی و جهانی است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: یکی از این مراکز، دانشگاه و حوزه آموزش عالی است که هم در توسعه جغرافیای و هم تجهیز این مرکزهای آموزشی متناسب با سال های آینده یکی از کارهای راهبردی است.

وی گفت: دانشگاه آزاد در همین راستا خدمات بسیار شایسته برای رشد جغرافیایی حوزه دانشگاه و محصولات مناسبی در جغرافیای ملی داشته است.

صفایی بوشهری ادامه داد: اکنون در شرایطی به سر می بریم که دانشگاه‌های کشور و بویژه دانشگاه آزاد باید در توسعه جغرافیایی دانشگاهی و هم در عرصه رشد علمی تلاشی وافر داشته باشند.

وی گفت: برای آینده نظام دانشگاه‌ها باید توانمندسازی تمام نیروهای دانشی در عرصه های تسلط بر دانش، پژوهش، تولید علم و در صورت توانایی بالا مرجعیت علمی و تولید محصولات دانش بنیان داشته باشند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و رویکردی دانشگاه آزاد اسلامی، داشتن نگاه فرادانشگاهی است که خود را محدود به فضای دانشگاه نکرده بلکه در توسعه، پیشرفت، آسیب زدایی و استفاده از فرصت‌های سرزمینی حسب توانمندی و ظرفیت‌های آمایشی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: در استان بوشهر نیز دانشگاه آزاد برنامه های زیادی در رابطه با اقتصاد دریاپایه، توسعه فضای سبز و استفاده از سیستم های نوین دارد که کارهای بسیار خوب و ارزشمند انجام شده و از آن حمایت می‌کنیم.

صفایی بوشهری عنوان کرد: دانشگاه آزاد در حوزه علوم استراتژیک جای زیادی برای کار دارد و در این زمینه می‎‌طلبد در استان بوشهر برای راه اندازی رشته هایی مانند پزشکی و هوا فضا پیشگام شود.