رشت - ایرنا - مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: افزون بر ۶۷ هزار تن آرد خبازی و خانه پزی در نیمه نخست امسال از سوی شبکه تعاونی‌های روستایی استان در نانوایی‌های شهری و روستایی استان به جز شهر رشت توزیع شد.

کیوان حسن‌پور لسکوکلایه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع آرد در راستای ارائه خدمات توسط شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی و برای کمک به تامین نیاز شهروندان گیلان انجام می‌شود و این وظیفه در سطح شهرها و روستاهای استان در حال اجرا است.

وی افزود: اتحادیه تعاونی روستایی گیلان به عنوان مباشر وظیفه توزیع آرد را از طریق ۱۵ اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستانی و (به طور اختصاصی، یک شرکت تعاونی روستایی) در سراسر مناطق شهری و روستایی گیلان به جز شهر رشت ( توزیع آرد رشت به عهده شرکت غله و خدمات بازرگانی استان است) بر عهده دارد.

حسن‌پورلسکوکلایه با بیان اینکه تعاونی روستایی مطابق اساسنامه جامع خود قادر به ارائه خدمات متنوع است، خاطر نشان کرد: توزیع آرد در مناطق شهری گیلان با توجه به سابقه طولانی این شبکه تعاونی به لحاظ وجود امکانات مناسب نگهداری و حمل آن در دورترین نقاط و با اطمینان حداکثری توسط این شبکه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون مشکلی به لحاظ توزیع آرد خبازی و خانه‌پزی از سوی شبکه تعاونی روستایی گیلان وجود ندارد، اضافه کرد: سالانه نزدیک ۱۴۰ هزار تن آرد توسط شبکه گسترده تعاونی روستایی‌ گیلان برای مصرف و پخت نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.

بر اساس آخرین آمار، ۲۰۷ تعاونی فعال تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان فعال است.