همدان- ایرنا- مرکز اهدای خون شهرستان نهاوند با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل انتقال خون همدان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پایگاه انتقال خون نهاوند در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مردم استان همدان سال گذشته ۴۲ هزار واحد خون اهدا کردند.

«افشین محمدی» افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال با مشارکت و همکاری بیشتر مردم، این میزان اهدای خون را در استان همدان به ۴۵ هزار واحد برسانیم.

وی بیان کرد: ما نه تنها قادر به تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی استان همدان هستیم، بلکه سالانه بیش از ۱۰ هزار واحد خون به استان‌های نیازمند ارسال می‌کنیم که تهران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان از جمله استان‌های گیرنده ما هستند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان ادامه داد: ما ذخایر خونی کافی در استان داریم و علاوه بر نیاز استان، به شبکه خون‌رسانی کشور نیز کمک می‌کنیم.

محمدی، امروز مرکز انتقال خون شهرستان نهاوند با فضای مناسب ۳۰۰ مترمربع با تجهیزات روز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تومان برای احداث و تجهیز این مرکز افتتاح شد.

مدیرکل انتقال خون همدان بیان کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا فضایی که این مرکز در نهاوند دارد، بتواند همانند پایگاه انتقال خون ملایر یک مرکز کامل باشد و به صورت مستقل آزمایش‌ها و فرآورده‌های خونی را هم تامین کند.

محمدی یادآور شد: در مجموع سیاست سازمان انتقال خون این نیست که هر شهرستانی یک مرکز مستقل داشته باشد و چنانچه ساختمان‌های مازاد ادارات در اختیار انتقال خون قرار گیرد، ما در قالب تیم‌های سیار می‌توانیم حوزه اهدای خون را پوشش دهیم.

به گفته وی؛ پایگاه انتقال خون ملایر بعد از همدان یک پایگاه مجهز و مستقل است که با توجه به مشارکت خوب مردم این شهرستان، یک سوم ذخایر خونی استان همدان با بیش از ۱۲ هزار واحد خون را تامین می‌ کند.

به گزارش ایرنا؛ سالانه بیش از ۴۲ هزار واحد خون در استان همدان اهدا می‌شود و یکی از استان‌های تامین کننده نیاز خونی کشور است.