مشهد-ایرنا- رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: جنایات اسراییل نشانگر شکست بزرگ اطلاعاتی، امنیتی و نظامی آنها از جبهه مقاومت و ضعف این رژیم غاضب است که در صحنه نظامی نمی‌تواند با فلسطینیها رویارویی کند.

سپهر خلجی روز پنجشنبه در حاشیه آیین پایانی سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در جریان طوفان الاقصی، رژیم غاصب اسراییل شکست بزرگ اطلاعاتی، امنیتی و نظامی خورد و تلاش کرد بتواند ضعف خود را با حمله به بیمارستان و انجام جنایت بزرگ و ضد بشری و دردآور جبران کند.

وی ادامه داد: قتل عام مردم در بیمارستان که از نظر قواعد بین‌المللی مکانی امن حساب می‌شود و به خاک و خون کشیدن بیماران و کادر درمان نشانگر ضعف صهیونیستها است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه جنایات و وحشیگری اسراییل مربوط به امروز نیست، بیان کرد: بیش از ۷۰ سال است که جنایات صهیونیستها اعم از کشتار، غصب زمینها، ویران کردن خانه ها، حمله به بیمارستانها و بازداشت حدود هفت هزار فلسطینی ادامه دارد، صهیونیستها یک ظلم دامنه دار و مدت دار را انجام داده‌اند.

خلجی گفت: اقدامی که مجاهدان فلسطین در طوفان الاقصی و نفوذ به خاک صهیونیستها انجام دادند، یک اقدام دفاعی پیش دستانه در مقابل سالها هجوم وحشیانه صهیونیستها بود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی اقدامات دولت اظهار کرد: افزایش حجم تولیدات خبری و رسانه ای اقدامات دولت به ویژه در استانها و به خصوص در مورد اقدامات امیدبخشی که دولت در بخش عمران و خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهد، جای قدردانی دارد.

خلجی با بیان اینکه حوزه تبلیغ و تبلیغات نیاز است که بیش از پیش تقویت شود، افزود: تبلیغات یک کالای ارزشمند و قیمتی است و باید بتوانیم همه دستگاهها را هماهنگ کنیم در بخش تبلیغات نیز همپای بخش اطلاع رسانی عمل کنند.

به گفته وی، خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از عرصه های مهم اطلاع رسانی در کشور است و زحمات و تلاش شبانه روزی این مجموعه بر کسی پوشیده نیست.

آیین پایانی سومین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) امروز با حضور رییس شورای اطلاع رسانی دولت، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی دیگری از مسوولان در مشهد برگزار شد.

فراخوان این جشنواره بهمن پارسال منتشر شد و تا تیر ماه امسال ادامه داشت. سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهد الرضا(ع) و جهاد تبیین از جمله محورهای موضوعی این جشنواره بوده اند.