پاکدشت- ایرنا- چهارمین جشنواره انار روستای هدف گردشگری توچال پاکدشت با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی این روستا فعالیت خود را آغاز کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت روز پنجشنبه در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای هدف گردشگری توچال، یکی از مهمترین مناطق گردشگری و کشاورزی شهرستان پاکدشت و استان تهران است که با دارا بودن بیش از ۶۰ هکتار باغات انار، سهم مهمی از تولید این میوه و محصولات جانبی را به خود اختصاص داده است.

سعید فکری گفت: جشنواره انار روستای توچال پاکدشت با برپایی بیش از ۳۰ غرفه انار تولیدی کشاورزان و محصولات جانبی را با قیمت به مراتب پائین تر از بازار به مدت ۳ روز برپا شده است از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای مردم است.

وی تصریح کرد: روستای هدف گردشگری توچال به دلیل واقع شدن در دامنه کوه از جاذبه های مهم گردشگری استان تهران محسوب می شود که بیش از یکهزار و ۹۶۰ نفر سکنه دارد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکدشت از ۲۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که از این مقدار، هزار و ۵۷۰ هکتار را باغات انار، پسته و زیتون تشکیل می‌دهد.

ولی بویر اظهار داشت: یک چهارم انار تولیدی استان تهران مربوط به پاکدشت است و از هر هکتار از این اراضی، بیش از ۵۰ تن محصول برداشت می‌شود.

برای رسیدن به روستای توچال، باید در محور امام رضا(ع) به سمت شمال بلوار شهدای مظفر حرکت کرده و پس از ۷ کیلومتر طی مسیر، به این روستای سرسبز برسید.

پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف آباد با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.