ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رژیم صهیونیستی به صورت علنی در فلسطین و غزه نسل کشی راه انداخته است و با برنامه‌ریزی متناوب سعی در حذف نشاط اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه طرح ملی "مسجد، کانون نشاط" افزود: جهانیان و به خصوص کشورهای مسلمان باید با وجدان بیدار به داد مردم مظلوم فلسطین برسند و رژیم کودک کش با این کارها نابودی خود را تسریع می کند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی یک هزار و ۵۳۵ کانون فرهنگی و هنری فعال است، افزود: وجود این کانون‌ها ظرفیت بزرگی بوده و باید این ظرفیت را تقویت کنیم.

وی‌ با بیان اینکه اوقات فراغت را منحصر به تابستان نکنیم و در طول سال برنامه‌های مختلف در این حوزه داشته باشیم افزود: مسجد در واقع کانون فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و ما امروز باید در مورد فعالیت و نقش مسجد بازنگری داشته و تمام نیروها و عوامل مسجد را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی متمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن برای نسل نوجوان و جوان ما برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بزرگی برای مقابله با توطئه های دشمن هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان می‌تواند در فعالیت‌های هنری مساجد، محور باشند و ما باید در این راستا شبکه واحد راه اندازی کرده و مسائل را هنرمندانه به جوانان منتقل کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه نشاط اجتماعی نیاز امروز جامعه است گفت: در جامعه اگر نشاط و شادابی داشته باشیم، می‌توان نوجوانان و جوانان را مدیریت کرد و دولت سیزدهم نیز در این راستا برنامه‌های متنوعی تعریف کرده است.

ابراهیمی افزود: دشمن با ابزارهای مختلف نوجوانان را هدف قرار داده و این در حالی است که با فعالیت‌های فرهنگی می‌توانیم با این موضوع مقابله داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در آذربایجان غربی وجود دارد، برنامه ریزی طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» از اسفند سال ۱۴۰۱ در مساجد استان شروع شده بود.