گچساران- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه بدخی مدیران و متولیان امر در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن گچساران از نزدیک در جریان مشکلات و موانع این طرح قرار گرفت و دستورات لازم را برای شتاب بخشی و گره گشایی از آن کرد.

به گزارش ایرنا، سید علی احمد زاده در بازدید خود تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن و سرپناه از طرح های اولویت دار و مورد تاکید دولت و شخص رئیس جمهور است و هیچ توجهی برای کم کاری و سهل انگاری در این راستا قابل پذیرش نیست.

سهل انگاری و برخی سخت گیری های بی مورد از سوی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات، نبود مصالح ساختمانی و بتن آماده در گچساران از مهمترین مشکلات مطرح شده در این بازدید از سوی پیمانکارن در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباط تلفنی برقرار کرد و خواستار همکاری بیشتر و تسریع در پرداخت تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی شد.

به گفته متولیان امر طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گچساران در قالب سه هزار واحد نسبت به سایر شهرستان‌های استان پیشرفت قابل‌توجهی دارد که در صورت رفع مشکلات و تکمیل شدن واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تا ۲ سال آینده همه واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

در این بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از طرح ۲۸۸ واحد نهضت ملی مسکن گفت: تعدادی از مردم مستاجر بوده و در این شرایط سخت چشم انتظار تحقق وعده دولت در طرح نهضت ملی مسکن هستند لذا همه دستگاه های متولی و بانک های عامل در این خصوص پای کار باشند.

سید علی احمدزاده ابراز کرد: این تاخیر مخالف با به موقع کار کردن های دولت می باشد ، ما دولت صادق الوعد هستیم پس اگر وعده دادیم باید سروقت کار انجام شود.

از پیگیری استاندار از طرح ۲۸۸ واحدی نهضت ملی گچساران تا وعده رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی تلفنی با "غلامرضا صالحی" رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روند اجرایی پروژه ۲۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در گچساران ابراز نارضایتی کرد.

احمد زاده در بخشی از تماس تلفنی‌ با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: فروردین‌ماه امسال بازدیدی از پروژه ۲۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن (فاز اول) داشتم که از سوی مدیریت وقت قول داده شد که این پروژه در شهریورماه امسال (هفته دولت) به بهره‌برداری کامل برسد.

وی افزود: متأسفانه در بازدید امروز پیشرفت قابل‌توجهی در این طرح مشاهده نشده و به مردم تعهدات و قول‌هایی داده شده ولی متاسفانه تعهدات بنیاد مسکن در این زمینه به‌موقع انجام‌ نشده که این موضوع تبعات بدی در شهرستان و استان به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: این تأخیر مخالف با به‌ موقع کار کردن‌های دولت می باشد و پس اگر وعده دادیم باید سروقت کار انجام شود.

عذر خواهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از متقاضیان طرح ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن در گچساران عذرخواهی کرد و گفت: مسئولین بنیاد مسکن در این خصوص قول دادند که جبران کنند و در دهه فجر این پروژه هم به بهره‌برداری برسد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن (اقدام ملی مسکن) در هم اکنون با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و در دهه فجر امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

سید زبیر موسوی افزود طرح ۱۲۴واحدی مربوط به فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی ۱۵درصد در ضلع شمالی فاز اول(جاده روستای اسلام‌آباد) در حال ساخت است.

ساخت یکهزار و ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی در گچساران

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یکهزار و ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانندخامی، خنگ بنار، جاده اسلام آباد، جاده پازنان و کوی کارکنان دولت گچساران در دست ساخت است.

محمد راستا ابراز کرد: هم اکنون پنج سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت است که سه سایت آن از سوی راه شهرسازی و مابقی از سوی بنیاد مسکن در حال می باشد.

وی ابراز کرد: این طرح ها به صورت مجتمع های چهار واحدی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در حال ساخت است.

راستا تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی واحد ای مسکونی طرح نهضت ملی در این شهرستان ۱۰ تا ۸۰ درصد است.