کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: سازمان ملل که تبدیل به سازمان دفاع از مستکبران عالم شده بداند که جنایتکاران جنگی در دل مردم آزاده جهان در حال محاکمه و محکوم هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان افزود: محکومیت اقدام رژیم جعلی صهیونیست در دل زنان و مردان آزادیخواه جهان حک خواهد شد.

وی اظهار داشت: جهان اسلام در غم و ماتم فرو رفته و غزه مجاهد هر روز شهدایی را تقدیم و دشمن کودکان این خطه را پرپر می کند.

وی ادامه داد: این روزها برخی صحنه‌های کربلا مانند بستن آب و امکانات به روی کودکان تکرار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: باید برای فرج حضرت ولی عصر (عج) منجی عالم بشریت دعا کنیم تا جهان را از دست کودک کشان و خون خواران نجات دهد.

وی گفت: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل متجاور از ۷۰ سال در سرزمین اشغالی در پیکر جهان اسلام علاوه بر کودک کشی، زنان و مجروحان را به خاک و خون می کشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: سردمداران این رژیم جعلی و منحوس باید به عنوان جنایتکاران جنگی در مجامع بین المللی که هیچ امیدی به آنها نیست، محاکمه شوند.

وی یادآور شد: آمریکای جانی و جنایتکار در پشت صحنه این جنایات قرار دارد و هرجا قتل عامی در پیکر جهان اسلام اتفاق می افتاد، آمریکا پشت آن جنایت قرار دارد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: دنیای پر از ریا، شعارهای دفاع از حقوق بشر و همه صداها را خاموش کرده و از حقوق بشر خبری نیست.

همه در معرض امتحان قرار دارند/ارتش رژیم صهیونیستی توخالی است

وی با بیان اینکه این روزها همه در امتحان و آزمون بزرگی قرار گرفته اند، تاکید کرد: شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، مجامع بین المللی و حاکمان اسلامی و آنان که زبان و قلم و نفوذی در دنیا دارند، در معرض امتحان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: رژیم کودک کش اسرائیل که ارتش خود را در پنج کشور برتر می دانست، توخالی بود و اتفاقات اخیر نشان داد که این ارتش توانی ندارد.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی نشان داد که اسرائیل شکست نظامی و اطلاعاتی خورده و در صحنه جنگ توانی ندارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: اسرائیل از آغاز عملیات تاریخی ملت فلسطین تاکنون، فقط بمب ممنوعه بر سر افراد غیرنظامی مانند زنان و کودکان، بیمارستان‌ها و مدارس ریخته است.

وی افزود: اسرائیل نشان داد که در مقابل رزمندگان سلحشور و عملیاتی جبهه مقاومت ناتوان است زیرا یکی از پیچیده ترین عملیات ها به وسیله غزه کوچک اتفاق افتاد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: فرزند رشید جهان اسلام و ایران و کرمان یعنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی غزه را آنچنان قوی کرده که اسرائیل را شکست دهد و این افتخار کرمان و پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

وی یادآور شد: امروز فلسطین پس از ۷۰ سال دست برتر را دارد و دورانی اسرائیل حمله می کرد و در اوج مظلومیت زن و کودکان را نابود می کرد، به پایان رسید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اضمحلال و نابودی رژیم غاصب و جلاد اسرائیل را بزودی شاهد خواهیم بود و کشورهایی دنبال عادی سازی روابط هستند از این حرکت مبارزان فلسطینی درس بگیرند،گفت: جهان اسلام باید از خود دفاع کند و جبهه مقاومت نیز در آینده فتح و پیروزی را رقم خواهد زد.

روایتی از ایستادگی امام خمینی (ره) در برابر ظلم

وی با اشاره به سالروز شهادت سید مصطفی خمینی و حرکت و خروش امام راحل (ره) علیه ظلم در دوران طاغوت و علیه قرارداد ننگین کاپیتولاسیون گفت: این قرارداد عزت ایرانی و غیرت دینی را نشانه رفته بود و ایران تهدید می کرد و قدمت تاریخی ما را زیر سئوال می برد، سلحشوری جوانان را دچار چالش می کرد.

امام جمعه کرمان افزود: دولت وقت ننگی را از استکبار جهانی در کاپیتولاسیون پذیرفته بود که امام راحل یک تنه علیه این قرارداد خروشید و ایستاد تا از عزت و غرور ملی در مقابل این قرارداد ننگین دفاع کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به تنهایی همانگونه که در دوران غربت مقابل استکبار موضع گرفت که در دورانی که ایران یکپارچه در خدمت وی بود.