مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه کشتار کودکان بی‌گناه و زنان بی‌پناه فلسطینی طی روزهای اخیر تشدید شده است، بیان کرد: خون این مردم مظلوم روی زمین نمی‌ماند و جنایتکاران اسراییلی به سزای اعمال وحشیانه خود خواهند رسید.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه با بمب‌های آمریکایی طی روزهای اخیر، چهره واقعی رژیم جعلی اسراییل را به جهانیان نشان داد و اکنون غربی‌ها در حال تطهیر آنان هستند.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی و برخی از سردمداران کشورهای استکباری از جمله رییس‌جمهور آمریکا با سیاه‌نمایی به دنبال این هستند که مسئولیت بمباران «المعمدانی» را از دوش این رژیم جعلی خالی کنند.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه این بمب‌ها را اخیرا آمریکا به اسراییل هدیه داده است، اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر، کودک گریان و بی‌پناه در میان آوار خردسالانی که از ترس در یک گوشه جان باخته‌اند را می‌ببیند و همچنان از رژیم جعلی اسراییل حمایت می‌کنند.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه کوتاهی مسلمانان در برابر شهادت صغیر و کبیر در غزه پذیرفته نیست، تصریح کرد: اکنون دیگر کمک سیاسی کفایت نمی‌کند و مسلمانان باید به صورت متحد و از طرق مختلف وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه جنایت‌های این رژیم جعلی بیش از ۷۵ سال سابقه دارد، افزود: امروز وظیفه سنگینی در قبال مردم مسلمان فلسطین بر عهده داریم که یکی از آنها کمک مالی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تمام مسلمانان جهان وظیفه دارند تا به جریان مقاومت کمک کنند زیرا اکنون مسئله‌ای مهم‌تر از آن در جهان اسلام وجود ندارد.

آیت‌الله پورمحمدی به ایستادگی و مقاومت مردم غزه نیز اشاره و بیان کرد: مردم نوار غزه همچنان روی خرابه‌ها زندگی و ایستادگی می‌کنند و در سوی دیگر نیز نیروهای جریان مقاومت هنوز هم در شهرک‌های یهودی‌نشین حضور موثر دارند.

وی با بیان اینکه حماس بیش از ۲۰۰ نفر از سربازان و فرماندهان رژیم جعلی اسراییل را دستگیر کرده است، ادامه داد: مردم فلسطین عملیات «طوفان‌الاقصی» را تا زمان پیروزی و آزادی قدس متوقف نخواهند کرد.

امام جمعه مراغه همچنین به برخی از مناسبت‌های هفته جاری از جمله ولادت عبدالعظیم حسنی، ولادت آقا امام حسن عسکری(ع) و شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(ره) نیز اشاره کرد و افزود: پس از شهادت حاج آقا مصطفی در سال ۱۳۵۶ جریان ضدطاغوتی شکل گرفت و حضرت امام خمینی (ره) شهادت فرزندشان را از الطاف خفیه الهی دانستند.

به گزارش ایرنا امام جمعه مراغه در خطبه اول نماز جمعه مراغه نیز با محوریت «عدالت اجتماعی»، از متوقف شدن همسان‌سازی حقوق‌ها به بهانه جلوگیری از تورم انتقاد کرد و افزود: با مطرح کردن همسان‌سازی حقوق در رسانه‌ها، توقع ایجاد کردند ‌و سپس آن را کنار گذاشتند.